اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد

پیش‌بینی صید 20 هزار تن ماهیان استخوانی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات مازندران گفت: برنامه صید شیلات مازندران در سال‌جاری بیش از 10 هزار و 800 تن انواع ماهی استخوانی است.

پیش‌بینی صید 20 هزار تن ماهیان استخوانی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات مازندران، حسن حبیب‌نژاد با اعلام اینکه 4 هزار و 200 صیاد مازندرانی در قالب 54 شرکت تعاونی از بیستم مهرماه به امید کسب روزی حلال تورهای خود را در دریا پهن کردند، گفت: امسال بیش از 45 میلیون قطعه بچه ماهی سفید با هدف بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان دریای خزر در رودخانه‌های منتهی به دریا در این استان رهاسازی شد.

حبیب‌نژاد برنامه صید شیلات استان در سال‌جاری را 10 هزار و 800 تن انواع ماهی استخوانی عنوان کرد و بیان داشت: شعار امسال ما توسعه پایدار صید و صیادی با رعایت قوانین و مقررات است که در این زمینه شیلات مازندران همچون گذشته انتظار دارد تا جامعه آگاه و آینده‌نگر صیادی با حفظ قوانین و مقررات و نیز صید مسئولانه، در کنار شیلات در امر حفظ و حراست از منابع و ذخایر و نیز بازسازی مشارکت فعال داشته باشد.

وی گفت: 6.5 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی ملی و استانی برای ارتقا و ساماندهی صید و صیادی استان هزینه شده، ضمن اینکه بیش از یک میلیارد و 150 میلیون تومان ادوات صید و صیادی نیز توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی پره استان خریداری و بین شرکت‌ها توزیع شده است.

حبیب‌نژاد یادآور شد: در فصل صید سال قبل حدود 7 هزار و 200 تن ماهی استخوانی به ارزش اقتصادی 580 میلیارد ریال در مازندران صید و به بازار عرضه شد.

وی خاطرنشان کرد: فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر از بیستم مهر آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.

به گزارش فارس، ماهی سفید، کپور دریایی و کفال عمده‌ترین ماهیان استخوانی دریای خزر در سبد صیادان هستند.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول