اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام پناهیان:

اروپا و غرب در اتاق فکرشان با هوش جوانان ایرانی مشکل دارند

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه گفت: اروپا و غرب در اتاق فکرشان با هوش ایرانی و جوانان ایران مشکل دارند.

اروپا و غرب در اتاق فکرشان با هوش جوانان ایرانی مشکل دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان بعداز ظهر امروز در همایش جوانان و ازدواج در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور بیان داشت: پیامبر فرمود: «ایرانی‌ها باهوشترین مردمان هستند» و آینده جهان در اختیار این مردم قرار می‌گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: مشکل امروز ایرانیان است که به تعداد خودشان تکثیر نمی‌شوند و این اسف‌بار است.

پناهیان تصریح کرد: اروپا و غرب در اتاق فکرشان با هوش ایرانی و جوانان ایران مشکل دارند چون باور دارند ایرانی باهوش خود دنیا را فتح خواهد کرد، آنها می‌دانند علم در هر کجا که باشد ایرانیان به آن دسترسی پیدا می‌کنند، در تاریخ هم ثابت شده در تمامی علوم، فلسفه، فناوری، پزشکی و... ایرانیان برتر بودند حتی در تاریخ جهان عرب همواره برترین مراجع تقلید ایرانی بودند.

وی ابراز داشت: این دومینویی است که آخرش فتح عالم توسط ایرانیان است بنابراین غرب و اروپا یکی از اهدافشان کاهش نسل و ژن ایرانی است که در اتاق فکرشان پیگیری می‌کنند.

این استاد حوزه ادامه داد: خیلی‌ها تصورشان از اسلام، خدا و معنویت در برخورد و ارتباط زن و مرد، برخورد انفعالی است و از سر نفی در حالی که رابطه زن و مرد را خداوند جذاب خلق کرد و آن را محترم شمرد.

پناهیان تصریح کرد: تمام نهی که در اسلام برای رابطه بین زن و مرد بیان شده برای آن است که لذت ماندگار و جاذبه ایجاد شود، چرا که شما می‌بینید در غرب و اروپا هیچ انگیزه‌ای وجود ندارد و غریزه جنسی کاهش یافته است.

* اولین عامل تاخیر ازدواج نظام آموزش عمومی است

استاد حوزه و دانشگاه نظام آموزشی 12 ساله آموزش عمومی در آموزش و پرورش را اولین عامل در تاخیر ازدواج و تشکیل خانواده دانست و افزود: وقتی سن بالا می‌رود و زمان تشکیل خانواده بگذرد، انتخاب سخت می‌‌شود و تصوراتی که فرد دارد محقق نمی‌شود.

وی گفت: در نظام فعلی اگر کسی ازدواج کند از مدرسه اخراج می‌شود و نمی‌تواند به راحتی ادامه تحصیل دهد، این امر با چه مجوز شرعی و عقلی و علمی است و اصلا با چه مجوز شرعی و عقلی آموزش عمومی باید 12 سال باشد، کدام معادله می‌گوید نظام آموزشی باید 12 سال طول بکشد، این 12 سال بودن آموزش عمومی ظلم به دختران برای تاخیر در ازدواج و شغل برای پسران است زیرا چهار سال دبیرستان در اوج جوانی پسر تجربه‌ای از کار و سرمایه ندارد و بیشتر وقت بیکار است و جوان بیکار گناه می‌کند.

* دانشگاه باید خوابگاه متاهلان داشته باشد

پناهیان ادامه داد: امروز هرچه سواد و علم بالا می‌رود، ازدواج و تشکیل خانواده و افزایش نسل پائین می‌آید، آیا ازدواج جوان 22 ساله جزء حیاتش نیست، آیا دانشگاه بدون رستوران، نمازخانه و سالن آمفی تئاتر احداث می‌شود، چرا نباید دانشگاه‌های ما خوابگاه متاهلی داشته باشند، اگر من قانونگذار بودم یا نفوذی در قانون داشتم اجازه نمی‌دادم هیچ دانشگاهی بدون خوابگاه متاهلی احداث شود و فعالیت کند.

وی تاکید کرد: اسلامی شدن به این امور بستگی دارد نه آنکه زمینه عطش بین زن و مرد را فراهم کنیم و تهاجم غرب و ماهواره‌ها هم تبلیغ کنند و بعد خواهش کنیم ارتباط حرام نداشته باشند و حجاب رعایت شود.

این استاد دانشگاه اذعان داشت: نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی، فرهنگ عمومی و خانواده‌ها باید در خود تغییرات انجام دهند تا دختران و پسران مسئولیت اجتماعی و مسئولیت خانوادگی را بپذیرند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول