اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران:

نسل گذشته باید اتاق فکر جوانان امروزی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با تأکید بر اینکه فکر پخته نزد مقاومت‌کنندگان در برابر سختی‌ها است، گفت: بزرگ‌ترها باید میدان را به دست جوانان داده و اتاق فکر آنها باشند.

نسل گذشته باید اتاق فکر جوانان امروزی باشد

محمد حاج ابوالقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با وظایف نسل فعلی نسبت به نسل گذشته اظهار داشت: هر دو نسل رسالت‌هایی نسب به هم دارند.

پیامبر، اسلام را توسط نیروی جوانان به دنیا عرضه کرد

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران افزود: در زمان‌های گذشته هیچ یک از امکانات امروزی مانند وسایل ارتباط جمعی و ... نبود اما پیامبر با به‌کارگیری جوانان توانست اسلام را فراگیر کرده و به دنیا صادر کند.

وی ادامه داد: باید جوان امروز با الگوبرداری از جوان دیروز جامعه را به طرف مدینه فاضله هدایت کند. جوان امروز باید نحوه مقاومت را از نسل قدیم بپرسد و به آن برسد که امکانات فعلی در اوایل انقلاب وجود نداشت و با وجودی که تمام کشورها با اسلحه‌های روز به ایران تازه انقلاب کرده، حمله کردند ولی ایران با دست خالی توانست هشت سال روی پای خودش استوار ایستاده و در جبهه‌ها بجنگد و در نهایت به پیروزی برسد.

حاج ابوالقاسمی در ارتباط با مقاومت جوانان دیروز در جبهه‌های جنگ بیان داشت: جوانان حاضر در دفاع مقدس آن‌قدر در برابر دشمن مقاومت کردند که مقام معظم رهبری فرمودند «دشمن خسران زده از ما جدا شد و معلوم شد که صدام و یارانش از جنگ با ایران خسارت دیده بودند.»

با تدبیر جوانان در 8 سال دفاع مقدس پیروز شدیم

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس، اداره کشور هزینه زیادی داشت که هزینه تأمین آلات جنگ هم به آن اضافه شد و جوانان آن روزگار با تدبیر و احساس مسئولیت خود با گذراندن سختی‌های فراوان باعث پیروزی ایران شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: نسل جدید باید از نسل گذشته درس بگیرد. نسل گذشته روزی از قدرت و توانایی جسمانی برخوردار بودند و امروز جسم‌های 55 و 60 ساله‌ای دارند و باید اتاق فکر نسل جدید باشند.

جوانان از تجارب بزرگان استفاده کنند

حاج ابوالقاسمی یادآور شد: نسل گذشته باید میدان را به دست جوانان بسپارند و از طرفی اتاق فکر آنها باشند و یکی از توصیه‌های من به نسل جدید مراجعه به این اتاق است چرا که بزرگان این اتاق را با جانبازی و رشادت‌های خود به دست آورده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران ابراز داشت: نسل گذشته باید به جوانان امروزی میدان دهند و جوانان نیز به میدان آمده و کار را در دست بگیرند و از تجارب بزرگ‌ترهای خود نهایت استفاده را ببرند.

فکر پخته نزد مقاومت‌کنندگان است

وی در پایان با اشاره به اینکه فکر پخته در نزد مقاومت‌کنندگان در برابر سختی‌ها است، خاطرنشان کرد: صحیح است که جوانان نیرو و توانایی زیادی دارند ولی فکر پخته نزد کسانی است که 30 سال در سختی‌ها و بحران‌ها قدم برداشته و مبارزه کرده‌اند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول