اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف خبر داد

تشکیل اتاق فکر برای ساخت ویژه‌برنامه‌های رادیویی

خبرگزاری فارس: مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف گفت: از ابتدای امسال اتاق‌های فکر به منظور طراحی شیوه ساخت ویژه‌برنامه‌های مناسبی در رادیو معارف تشکیل شده‌اند.

تشکیل اتاق فکر برای ساخت ویژه‌برنامه‌های رادیویی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت چهاردهمین سالروز تاسیس رادیو معارف اظهار کرد: با توجه به ضرورت پرداختن به مباحث مربوط به اقتصاد اسلامی برنامه‌هایی در این خصوص در گروه فقه و سیره رادیو معارف ساخته می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در این گروه، همکاری با پژوهشکده‌های اسلامی از جمله پژوهشکده فرهنگ و اندیشه است.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از امضای تفاهم‌نامه‌هایی با پژوهشکده فرهنگ و اندیشه خبر داد و گفت: مرکز تخصصی مهدویت نیز به عنوان پشتیبان برخی از برنامه‌ها، همکاری لازم را با این گروه دارد ضمن اینکه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز از جمله مؤسسات همکار به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: جامعة‌المصطفی العالمیة نیز جزو مراکزی است که کارشناسان حاضر در این مرکز همکاری لازم را با برنامه‌سازان گروه فقه و سیره رادیو معارف دارند.

صفایی با اشاره به شوراهای راهبردی رادیو معارف بیان کرد: بعضی از گروه‌ها بر اساس مأموریت‌های خود، این شوراهای راهبردی را هدایت می‌کنند.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف گفت: شورای راهبردی احکام بر اساس نظرسنجی‌های سازمانی تشکیل شد و سیاست‌های آن به اطلاع مراجع تقلید رسید تا محور کارها مشخص شود.

وی با بیان اینکه شورای راهبردی تاریخ و سیره اهل بیت نیز تاکنون یک جلسه برگزار کرده است ابراز کرد: در این جلسه نتایج قابل توجهی حاصل شده و موانع و راهکارهای مرتبط با تبیین صحیح تاریخ اهل بیت(ع) مشخص شده است.

صفایی از برگزاری نخستین جلسه شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی و جایگاه فقه، حقوق، اخلاق و مدیریت در آن خبر داد و افزود: در این جلسه کارشناسان پژوهشکده فرهنگ و اندیشه نیز حضور داشتند و یکی از تفاهم‌نامه‌های خاص در زمینه اقتصاد اسلامی برای بررسی مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و ساخت برنامه‌های رادیویی در این خصوص به امضا رسید.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف ادامه داد: از ابتدای امسال اتاق‌های فکر برای ویژه‌برنامه‌های این گروه تشکیل شده‌اند که اعضای آن بر اساس سیاست‌های در نظر گرفته شده پس از مطالعه کتاب‌ها و منابع مرتبط با مناسبت‌ها، شیوه ساخت برنامه‌ها را تعیین می‌کنند.

وی از ساخت و پخش 35 ویژه برنامه در موضوع اهل بیت(ع) از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: بررسی موضوعات فقهی و حقوقی روز با رویکرد فقه پویا برای بررسی جدیدترین مسائل جامعه مانند بانکداری اسلامی، تقابل حقوق و اخلاق در خانواده و شبیه‌سازی از جمله فعالیت‌های انجام شده است.

صفایی با اشاره به برنامه‌های مهدوی گروه فقه و سیره رادیو معارف بیان کرد: نقد فیلم‌های سینمایی و انیمیشن و بررسی تفکرات وهابیت از جمله موضوعات این برنامه‌ها بوده است.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف ادامه داد: بررسی تفاوت‌های حقوقی زن و مرد نیز در برنامه‌ای با عنوان «آدم و حوا» به زودی از رادیو معارف پخش خواهد شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول