اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس:

اتاق فکر حوادث عراق و سوریه در آمریکا تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اتاق فکر حوادث عراق، سوریه و قتل مسلمانان میانمار در آمریکا تشکیل می‌شود.

اتاق فکر حوادث عراق و سوریه در آمریکا تشکیل می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اینکه وقوع انفجارهای امروز عراق بی‌ارتباط با مسائلی که در مرزهای ترکیه و سوریه می‌گذرد، نیست اظهار داشت: امروز شاهدیم برخی از شرکت‌ها مزدوران بین‌المللی را برای آدم‌کشی استخدام می‌کنند و برای اینکه هزینه‌ خود را کاهش دهند از این ابزارهای جدید استفاده کردند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌‌ها به دنبال به آتش کشیدن منطقه هستند افزود: از آنجا که آمریکایی‌‌ها در عراق شکست خوردند به دنبال القاء این هستند که خروج آنها از عراق باعث این ناآرامی‌ها و ادامه کشت و کشتار در عراق شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جمعیت کرکوک عراق اکثرا کردنشین هستند و این انفجارها در مناطق کردنشین کرکوک صورت گرفت باید گفت وقوع این حوادث جدای از مسائلی که در مرزهای ترکیه و سوریه می‌گذرد، نیست.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با اشاره به کردنشین بودن جمعیت حاشیه مرزی ترکیه و سوریه و کرکوک عراق گفت: از یک سو عاملان این انفجارها به دنبال این هستند مجموعه این افراد را نسبت به مسائل سوریه حساس کنند و از سویی دیگر از آنجا که روند امور عراق خوشایند آمریکایی‌‌ها نیست، دولتمردان آمریکا در تلاشند جنگ قومی، قبیله‌ای و مذهبی را در عراق آغاز کنند.

سلیمی بیان داشت: این انفجارها نشانگر این است که آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد آشوب قومی و مذهبی در منطقه هستند و همچنان دست از اقدامات جنایت‌کارانه خود برنمی‌دارند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت گروهک منافقین در عراق خاطر نشان ساخت: مطمئنا گروهک تروریستی توسط بعضی از کشورهای گوش به فرمان آمریکا تغذیه می‌شوند،عربستان که به نوعی حامی این گروهک‌ها است باید پاسخگوی این جنایت‌ها باشد و همچنین پشتیبانی قطر را نباید از این حوادث نادیده انگاشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا از یک سو پروژه اسلام هراسی را در اروپا به راه انداخته و از سوی دیگر دست به کشتار مسلمانان زده است گفت: استکبار یک جنگ صلیبی خاموش را علیه مسلمانان به راه انداخته و در این جنگ جدید متاسفانه با آتش‌افروزی بین قوم‌ها و قبیله‌ها اهداف خود را پیش می‌برد.

سلیمی تصریح کرد: در قضیه حمله عراق و افغانستان بوش از این جنگ به جنگ صلیبی نام برد اما چون حضور خود را در عراق پر هزینه می‌دید با تحریک گروهک‌ها جنگ قبیله‌ای بین مسلمان‌ها راه انداخت و برخی‌ها هم بدون اینکه به عمق شیطنت برخی از کشورهای غربی پی ببرند در دام آنها گرفتار شدند.

وی ادامه داد:  این واقعیت است که مزدوران حلقه به گوش آمریکا توسط بعضی از شرکت‌ها به استخدام درآمدند تا به نیابت از غربی‌ها علیه مسلمانان اسلحه دست بگیرند و مسلمانان را قتل عام کنند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول