اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد

رشد 30 درصدی صادرات غیرنفتی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران از رشد 30 درصدی صادرات غیر نفتی کشور در شش ماه نخست امسال خبر داد.

رشد 30 درصدی صادرات غیرنفتی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی پیش از ظهر امروز در همایش تولید، محور صادرات استان قم اظهار کرد: دشمن در جنگ نرم اجزای اقتصادی کشور را مورد هدف قرار داده است که یکی از مهم‌ترین این اجزا مباحث پولی و مالی است.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های بانکی مانع بزرگی سر راه صادرات به وجود آورده است، ابراز داشت: با این وجود در شش ماه نخست سال جاری 47 میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور بوده که از این میان واردات سهم 26 میلیارد دلاری و صادرات غیر نفتی سهم 21 میلیارد دلاری داشته است.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران خاطر نشان کرد: این نسبت تقریباً برابر صادرات و واردات نشان‌دهنده فعال بودن بخش‌های صادراتی در کشور است.

وی گفت: این آمار را اگر با نسبت صادرات و واردات پیش از پیروزی انقلاب مقایسه کنیم، متوجه رشد فوق‌العاده صادرات غیر نفتی در این سال‌ها خواهیم شد.

کرمانشاهی صادرات نفت را صادر کردن نعمت دانست و ابراز داشت: این نفت باید برای نسل‌های آینده به عنوان سرمایه باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه فضای کسب و کار در کشور فضای ایده‌آلی برای صادرات نیست افزود: برای توسعه صادرات، عرصه تولید کشور باید دو مؤلفه داشته باشد که یکی از آنها قیمت مناسب تمام شده و دیگری کیفیت است.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: ورود به بازارهای هدف سخت و نگهداشتن آن سخت‌تر است.

وی خاطر نشان کرد: بخش خصوصی باید توانمند شود تا اقتصاد مقاومتی را بتواند پیش ببرد و اجرای سیاست‌های اصل 44 در این زمینه اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

کرمانشاهی با اشاره به اینکه پیروزی در این عرصه نیاز به همدلی دارد اظهار کرد: باید خط‌کشی‌ها را کنار زد و بخش خصوصی، بخش تعاونی و بخش دولتی با کمک هم کارها را پیش ببرند.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه نخست امسال صادرات میعانات گازی و پتروشیمی منفی بوده اما صادرات کالاهای غیر نفتی 30 درصد رشد داشته است عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که شرایط تحریم می‌تواند برای ما فرصت ویژه‌ای باشد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول