اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات سیستان‌وبلوچستان خبر داد

افزایش 81 درصدی صادرات از بازارچه‌های سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: در نیمه نخست سال‌جاری، صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان از لحاظ ارزش، 81 درصد افزایش داشته است.

افزایش 81 درصدی صادرات از بازارچه‌های سیستان‌وبلوچستان

علیرضا صدری‌خواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در زمینه تشریح عملکرد نیمه نخست سال‌جاری اظهار داشت: صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن، دو برابر افزایش و از نظر ارزش 81 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: کل صادرات استان طی 5 هزار و 114 فقره اظهارنامه به وزن 671 هزار و 155 تن و ارزش 229 میلیون و 746 هزار و 771 دلار رسیده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان ادامه داد: آهن قراضه، مصالح ساختمانی (سیمان، گچ، شن و ماسه)، قیر، تخم گشنیز و محصولات شیمیایی و وسایل صنعتی از عمده اقلام صادراتی در این مدت بوده که تشریفات کنترل اینگونه کالاها در بازارچه‌های کوهک، میرجاوه، میلک، پیشین، جالق و گمشاد صورت پذیرفته است.

صدری‌خواه تصریح کرد: کالاهای فوق به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، سومالی، امارات متحده عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی در زمینه واردات نیز گفت: واردات از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی 2 هزار و 151 فقره اظهارنامه وارداتی و به وزن 317 هزار و 115 تن و ارزش 514 میلیون و 548 هزار و 307 دلار بوده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان بیان داشت: طبق بررسی‌های انجام شده نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 47 درصدی در وزن و با افزایش 12 درصدی در ارزش رو به‌رو بوده‌ایم.

صدری‌خواه افزود: از جمله اقلام عمده وارداتی می‌توان به برنج خوراکی، نارنگی، کنجد، لوازم یدکی خودرو، کالاهای صنعتی و خانگی اشاره کرد.

وی بیان کرد: کالاهای فوق به ترتیب از کشورهای اسپانیا، روسیه، امارات متحده عربی، اندونزی، تایلند و چین و از طریق مرزهای رسمی وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان به ترانزیت داخلی اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال، به وزن 139 هزار و 714 تن و ارزش 93 میلیون و 443 هزار و 261 دلار نیز از گمرکات استان ترانزیت داخلی صورت پذیرفته است.

صدری‌خواه تصریح کرد: این میزان ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل، با کاهش 10 درصدی در وزن و از لحاظ ارزش با کاهش 28 درصدی روبه‌رو بوده است.

وی همچنین در ارتباط با ترانزیت خارجی بیان داشت: در مدت مذکور به وزن 286 هزار و 434 تن و ارزش یک میلیارد و 49 میلیون و 412 هزار و 605 دلار کالا نیز از گمرکات استان ترانزیت خارجی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش 19 درصدی در وزن و از لحاظ ارزش با 25 درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: گمرکات استان در مدت فوق، به تعداد 294 هزار و 400 نفر مسافر خدمات گمرکی ارائه کرده است و این مسافران از گمرکات میلک، میرجاوه، فرودگاه زاهدان، فرودگاه چابهار و منطقه آزاد چابهار تردد کرده‌اند.

صدری‌خواه افزود: میزان کل درآمد گمرکات استان در نیمه نخست امسال، هزار و 13 میلیارد و 126 میلیون و 834 هزار ریال بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول