اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

صادرات 900 میلیون دلاری آذربایجان‌شرقی به خارج از کشور

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی میزان صادرات این استان در شش ماه نخست سال‌جاری را بدون احتساب خدمات فنی و مهندسی، 900 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون با 30 کشور جهان به طور مستقیم مراودات اقتصادی داریم.

صادرات 900 میلیون دلاری آذربایجان‌شرقی به خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز، با اشاره به نقش برجسته آذربایجان‌شرقی در حوزه تولید و سهم قابل توجه این استان از صادرات غیرنفتی کشور، اظهار داشت: میزان صادرات استان در شش ماهه اول امسال حدود هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است و این رقم نشان می‌دهد که ما ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه صادرات داریم.

وی افزود: عمده محصولات استان آذربایجان‌شرقی به کشورهای آسیای میانه، عراق و اروپا صادر می‌شود و از جهت خدمات فنی و مهندسی نیز به واسطه قابلیت نیروی انسانی و شرکت‌های فنی و مهندسی استان توانسته‌ایم در اجرای پروژه‌های عمرانی در زمینه راه‌سازی و احداث سد و نیروگاه در نقاط مختلف از جمله آفریقا، ترکیه، بلاروس و جمهوری آذربایجان حضور یابیم.

بیگی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در حوزه صادرات از صدور مواد خام پرهیز کنیم و زمینه را فراهم کنیم تا کالاهایی صادر شود که ارزش افزوده آن در ایران انجام یافته است.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از زیرساخت‌های ما در استان به نتیجه رسیده امکان حضور بیشتر در صحنه اقتصاد بین‌الملل را پیدا کرده‌ایم و باید از این فرصت استفاده کنیم.

بیگی با تاکید بر توسعه ارتباطات بین‌المللی آذربایجان‌شرقی گفت: هم‌اکنون ما با 30 کشور به طور مستقیم مراودات اقتصادی داریم و تلاش می‌کنیم با توسعه روابط مسیر صادرات را با شتاب بیشتری طی کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی موضوع استحصال مس در مجتمع مس سونگون را از جمله ظرفیت‌های صادراتی استان ذکر کرد و افزود: بخشی از محصول مس استان به عنوان کنسانتره به خارج از کشور صادر می‌شود و بخشی از آن نیز خوراک صنایع مس کشور را فراهم می‌کند و افتتاح کارخانه مولیبدن در این مجتمع نیز بخش قابل توجهی از صادرات غیرنفتی استان را تشکیل خواهد داد.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز گفت: با توجه به حضور نخبگان و فعالان اقتصادی کشور در این همایش، انطباق فعالیت‌های اقتصادی با شرایط کنونی تولید و صادرات باید مورد بررسی قرار گیرد.

بیگی خاطرنشان کرد: شرایط جدید اقتصادی جمهوری اسلامی ایران ما را بیشتر از گذشته مصمم می‌کند که در بحث صادرات ورود یابیم و برگزاری این همایش کمک زیادی به ما خواهد کرد.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول