اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان خواستار شد

توجه بیشتر به تشریح محتوایی خطبه‌های غدیر

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: از مسئولان مربوطه خواسته می‌شود نسبت به تشریح محتوایی خطبه‌های غدیر در مراسم‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

توجه بیشتر به تشریح محتوایی خطبه‌های غدیر

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام صفر قربانپور صبح امروز در نخستین نشست اعضای بنیاد بین‌المللی غدیر در زاهدان اظهار داشت: امسال 13 آبان ماه روز عید سعید غدیر خم با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی متقارن شده است که باید برنامه‌های این دهه با شکوه خاصی در استان برگزار شود.

وی افزود: در سال‌جاری و با توجه به شرایط حساس کنونی جهان و موفقیت‌های درخشان کشورمان در عرصه‌های مختلف، نهضت بیداری اسلامی و استیصال دشمنان اسلام، برنامه‌های غدیر باید از درخشندگی، اثربخشی، کمیت و کیفیت زیاد و در شأن این ایام برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: برای اجرای بهتر و باشکوه‌تر برنامه‌های غدیر با توجه به اینکه از خردادماه امسال، تلاش‌های زیاد و جدی، هماهنگی‌ها و پیگیری‌های فراوان انجام شده در این فرصت باقیمانده، نیاز به همکاری و اهتمام بیشتری است.

قربانپور گفت: تمامی زمینه‌ها به منظور پوشش‌دهی مناسب مباحث غدیر از جمله آماده‌سازی فضای رسانه‌ای استان، تقویت و جهت‌دهی به فعالیت‌های نهادهای مردمی و تشکل‌های مذهبی فراهم شده است.

وی افزود: برنامه‌های دهه امامت و ولایت به مدت 10 شب در 10 مسجد شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: از دست‌اندرکاران و مسئولان مربوطه خواسته می‌شود نسبت به تشریح محتوایی خطبه‌های غدیر در مراسم‌ها و جشن‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

قربانپور تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، ستادهای غدیر در تمام شهرهای استان فعال شده و اوج برنامه‌های این دهه در شهرهای استان در روزهای پایانی نمود خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مبحث غدیر و حضرت علی (ع) فقط مربوط به مذهب تشیع نمی‌شود و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، آن امام بزرگوار بحث امت اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: مذهب تشیع از مبحث غدیر برداشت سرپرستی و زعامت بوده در حالی که مذهب تسنن، دوستی و محبت پیامبر اسلام (ص) نسبت به حضرت علی (ع) را برداشت کرده لذا با توجه به اینکه استان سیستان‌وبلوچستان از بافت مذهبی و قومی برخوردار است باید به منظور حفظ وحدت اسلامی، از واقعه غدیر استفاده کنیم.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول