اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی ارزوئیه:

دامداران از درمان‌های سنتی خودداری کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی ارزوئیه گفت: دامداران منطقه مشکلات دام‌های خود را به درمانگاه و مرکز مایه‌کوبی بخش خصوصی در ارزوئیه اطلاع و از درمان‌های سنتی خودداری کنند.

دامداران از درمان‌های سنتی خودداری کنند

مرضیه صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارزوئیه اظهار داشت: بیماری هاری یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که در خیلی از مناطق جهان شایع بوده و در ایران نیز رواج دارد.

وی افزود: اهمیت بیماری با توجه به درصد کشندگی بالا غیر قابل درمان، افزایش روند موارد حیوان گزیدگی در انسان، تلفات دام، خسارت اقتصادی کلان و هزینه‌های بالای پیشگیری و درمان آسیب دیدگان بر هیچ کس پوشیده نیست.

صادقی تصریح کرد: دامپزشکی و متولیان بهداشت عمومی جامعه به منظور جلوگیری از بروز ابتلا به هاری با جدیت خاص توسط عوامل اجرایی مربوطه اقدامات حیاتی را اجرا می‌کنند.

وی بیان داشت: برای رسیدن به مرحله ریشه‌کنی بیماری هاری بالا بردن سطح آگاهی جامعه و همکاری بین بخشی از الزامات است.

صادقی با بیان اینکه اقدامات زیادی در راستای کنترل بیماری هاری انجام شده است، افزود: برنامه کنترل ریشه‌کنی بیماری هاری شهری، اقدامات کنترلی هاری در وحوش، مقررات نقل و انتقال دام، برنامه واکسیناسیون در انسان و همچنین سگ‌های صاحب‌دار و اتلاف سگ‌های ولگرد از جمله آن است.

وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی توصیه می‌کند برای کنترل بیماری خطرناک هاری هر فرد جامعه باید در این زمینه احساس مسئولیت کند و با عمل به هشدارهای بهداشتی دامپزشکی اقدامات مربوط را انجام دهد.

صادقی تصریح کرد: خودداری از نگهداری سگ و گربه در منزل، جلوگیری از تردد سگ‌های صاحب‌دار در معابر، توجه خاص به گاز گرفتگی حیوانات، جلوگیری از ریختن پسمانده غذایی در اطراف منازل، گذرگاه‌ها و معابر عمومی مشکلات را در این زمینه کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه درمانگاه و مرکز مایه‌کوبی بخش خصوصی در ارزوئیه افتتاح شد، افزود: از آنجایی که منطقه ارزوئیه بسیار وسیع و از لحاظ دامی گسترده است فعالیت یک بخش خصوصی در منطقه از نیازهای اساسی بود.

صادقی اذعان داشت: از فعالیت‌های اساسی این مرکز رسیدگی به امور درمانی دام‌ها و ارائه اطلاعات و آگاهی‌های لازم در زمینه زمان صحیح واکسیناسیون و .... است.

وی افزود: دامداران منطقه مشکلات دام‌های خود را به درمانگاه و مرکز مایه‌کوبی بخش خصوصی در ارزوئیه اطلاع و از درمان‌های سنتی جلوگیری کنند و این مرکز به صورت شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به مردم منطقه است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول