اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه دامپزشکی شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور:

سند راهبردی رشته دامپزشکی در حوزه آموزش در حال تدوین است

خبرگزاری فارس: رئیس گروه دامپزشکی شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور از تدوین سند راهبردی رشته دامپزشکی در حوزه آموزش کشور خبر داد.

سند راهبردی رشته دامپزشکی در حوزه آموزش در حال تدوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید مهدی قمصری در مراسم آغاز به کار دهمین همایش جراحی، بیهوشی و رادیولوژی دامپزشکی ایران در دانشگاه تبریز اظهار داشت: آمار دقیقی در خصوص وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان دامپزشکی در دست نیست و معمولاً تصمیمات در خصوص ایجاد رشته‌ها و دانشکده‌های جدید براساس حدس و گمان یا اطلاعات پیرامونی است.

وی با بیان اینکه تدوین این سند می­‌تواند تصویری درست از وضعیت رشته دامپزشکی در ابعاد مختلف به دست دهد، افزود: به این ترتیب جایگاه این رشته به خوبی مشخص خواهد شد و از کارشناسان و اساتید این رشته می‌خواهیم ما را در این امر یاری کنند.

قمصری با تشریح وضعیت آموزش رشته دامپزشکی در کشور گفت: هم‌اکنون 13 دانشکده دامپزشکی در دانشگاه‌های دولتی، 10 دانشکده دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی و دو دانشکده پیرادامپزشکی در کشور فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه سه رشته کارشناسی ناپیوسته، سه رشته کارشناسی پیوسته، 9 رشته کارشناسی ارشد و 26 رشته در دوره‌های تخصصی در دانشگاه‌های کشور در مرحله اجرا هستند، خاطرنشان کرد: گروه دامپزشکی شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور فعالیت‌های خود را برای ارتقای کیفیت و استانداردسازی آموزش در مراکز مختلف دانشگاهی متمرکز کرده و نگاه این است مراکز ما قدری متمرکزتر و با هماهنگی بیشتر عمل کنند، همچنین این گروه بر توسعه کمی این رشته نیز نظارت دارد.

قمصری افزود: به منظور بهره‌مندی از نظرات سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی که به نوعی با فارغ‌التحصیلان این رشته مرتبط هستند در ساختار جدید گروه دامپزشکی شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور این دو سازمان به اعضای این گروه اضافه شده‌اند.

وی با تأکید بر افزایش نقش دامپزشکان در تأمین بهداشت جامعه گفت: وظیفه نظارتی دامپزشکان باید با جدیت مورد توجه باشد تا هم فارغ‌‌التحصیلان دامپزشکی مشغول به کار شوند و از سوی دیگر سلامتی مردم از محصولاتی که مصرف می­کنند، تضمین شود.

قمصری، متقاضیان ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را نیز در کشور قابل توجه خواند و افزود: هرچند این موضوع در جای خود یک فرصت برای کشور است، اما باید توجه کرد چنین شرایطی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و باید زمینه پاسخگویی در این خصوص به نحو مناسب فراهم شود.

انتهای پیام/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول