اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی

موضوعات فراخوان مقاله کنگره ملی امام محمد باقر(ع) اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی موضوعات فراخوان کنگره ملی حضرت امام محمد باقر (ع) را در این استان اعلام کرد.

موضوعات فراخوان مقاله کنگره ملی امام محمد باقر(ع) اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی اظهار کرد: در فراخوان مقاله کنگره ملی امام محمد باقر (ع) در خراسان جنوبی 13 موضوع در نظر گرفته شده است.

وی، موضوعات فراخوان مقاله را وقف و انفاق از منظر امام محمد باقر(ع)، امامزادگان منسوب به این امام همام در ایران، روش و شیوه مناظرات امام پنجم شیعیان، عصر ظهور در کلام امام محمد باقر(ع)، طب اسلامی و امام پنجم شیعیان، توصیه‌ها و وصایای امام محمد باقر(ع) و سیره اقتصادی این امام همام عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: موضوعات دیگر این کنگره سیره تربیتی امام محمد باقر(ع)، جهاد علمی و انقلاب فرهنگی این بزرگوار، شاگردان و یاران امام، نقش امام باقر(ع) پس از واقعه کربلا، حکومت و سیاست از کلام امام پنجم شیعیان و پرتویی از سیره و فضایل امام محمد باقر(ع) است.

گرایلی با اشاره به شرایط پذیرش مقالات افزود: مقاله باید حاصل پژوهش علمی نویسنده باشد و از روش تحقیق علمی و منابع معتبر استفاده شود.

وی اظهار کرد: در نگارش مقالات باید نام مولف و میزان تحصیلات ذکر شود و اصل مقاله حداقل در 14 صفحه به صورت تایپ شده باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: علاقمندان به ویژه نخبگان، دانشجویان، اساتید حوزه، طلاب، چهره‏های علمی، پژوهشی و فرهنگی می‏توانند مقالات خود را تا 20 آذر‌ماه سال جاری به آدرس دبیرخانه کنگره واقع در شهرستان بیرجند تقاطع خیابان معلم و خیام به این اداره کل یا به آدرس awqaf@yahoo.com ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 05164421077 تماس حاصل کنند.

گرایلی یادآور شد: به نویسندگان مقالات برتر لوح تقدیر، تندیس همایش و به نفر نخست کمک هزینه سفر حج، به نفر دوم کمک هزینه عتبات عالیات و به نفر سوم کمک هزینه سفر به سوریه اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: کنگره ملی حضرت امام محمد باقر(ع) مصادف با ولادت آن حضرت در 27 آذرماه در آستانه مبارکه شهدای باقریه بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: این کنگره با هدف آشنایی عموم مردم با ابعاد زندگانی حضرت امام محمد باقر(ع)، جلب و جذب محققان و پژوهشگران برای خلق آثار و پژوهش‌های جدید مرتبط با محوریت و موضوعات فراخوان کنگره و استفاده بهینه از موقوفات مرتبط با ائمه معصومین (ع) برگزار می‌شود.

گرایلی اهداف دیگر این کنگره را تقویت بنیه‌های دینی، مذهبی آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان نسبت به اهل بیت (ع)، تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی، ترویج و گسترش فضائل و مناقب ائمه(ع) در جامعه اسلامی و تقویت تفکر ولایی در جامعه اسلامی برشمرد.

وی از همه پژوهشگران، محققان، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌ها، روحانیون، علما و علاقمندان درخواست کرد تا با ارسال مقاله به دبیرخانه این کنگره واقع در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بتوانند نقش آن امام بزرگوار را در ابعاد مختلف زندگانی به مردم بشناسانند.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول