اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان خبر داد

خدمات‎دهی 5 کانکس امداد و نجات در 33 روستای در معرض خطر گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از خدمات‎دهی 5 کانکس امداد و نجات در 33 روستای در معرض خطر و اقماری گلستان در آینده‎ای نزدیک خبر داد.

خدمات‎دهی 5 کانکس امداد و نجات در 33 روستای در معرض خطر گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رسول حسام صبح امروز در جمع بخشداران استان اظهار داشت: استقرار کانکس‎ها در روستاهایی که دارای جمعیت زیاد و خطرپذیری بالایی هستند صورت می‎گیرد و این طرح با همکاری مدیریت بحران استانداری گلستان، جمعیت هلال احمر و دفتر روستایی استانداری انجام می‎شود.

وی تصریح کرد: امسال یکی از اولویت‎های مدیریت بحران شعار آموزش‎محوری است که باید به ازای هر خانواده یک نفر را ترجیحا خانم آموزش دهیم که این اقدام با اخذ استاندارد بین‎المللی و همکاری فنی و حرفه‎ای گلستان در شهرستان کلاله به صورت پایلوت آغاز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان ابراز داشت: از روز 10 آبان ماه امسال رسما آموزش پیشگیرانه در مقابله با اثرات و بلایای طبیعی را در سطح ملی اطلاع‎رسانی عمومی خواهیم کرد و بنا داریم از ظرفیت فنی و حرفه‎ای که دارای امکانات آموزشی است بهره‎مند شویم.

حسام با تاکید بر اینکه این هدف را به کل جامعه استان نیز تعمیم خواهیم داد متذکر شد: اجرایی شدن این طرح در سطح گسترده نیازمند منابع مالی است که امیدواریم در بازه زمانی یک الی دو ساله تامین شود.

وی در خصوص بهره‎برداری پایگاه امداد هوایی که در گلستان شاهد بودیم خاطر نشان کرد: در آینده‎ای نزدیک بنا است تا یک بالگرد در اختیار این پایگاه قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان در خصوص تعدادی از سالن‌های چندمنظوره در محلات خطرپذیر ابراز داشت: چهار سالن چندمنظوره در شهرستان‎های آق‎قلا، مراوه‎تپه، کلاله و گالیکش ایجاد شد که اکنون سه سالن به مرحله بهره‎برداری رسیده اما تجهیز نشده است.

حسام با بیان اینکه فعالیت این سالن‎ها در زمینه ورزشی و آموزشی است خاطر نشان کرد: در سه ماهه تابستان از مرکز مدیریت بحران برای تکمیل این سالن‎ها قول مساعد گرفتیم و در حال حاضر نیز تجهیزاتی خریداری شده که ان‌شاءالله سعی خواهیم کرد تا روز دهم آبان تحویل دهیم.

وی به فلسفه وجودی سالن‎های محلی پرداخت و گفت: هدف از ایجاد این سالن‎ها این است که مدیریت بحران محله در زمان اولیه حادثه بتواند خدمات‎رسانی سریع و به موقع را از طریق امکانات و با بهره‎گیری از نیروهای امداد و نجات انجام دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان هزینه هر یک از این سالن‎ها را بدون احتساب زمین چیزی حدود 350 تا 450 میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: تجهیزات اولیه این سالن‎ها بالغ بر 500 میلیون تومان نیاز دارد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول