اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور حجت‌الاسلام حسینی صورت گرفت

آسیب‌شناسی هیئت‌ها در قزوین

خبرگزاری فارس: با حضور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آسیب‌شناسی هیئت‌ها و همچنین راه‌های از بین بردن این آسیب‌ها تشریح شد.

آسیب‌شناسی هیئت‌ها در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در جمع فعالان هیئت‌های مذهبی، شاعران آئینی و مداحان در حسینیه آیت‌الله شالی اظهار کرد: خون و جان ما به هیئت بستگی دارد و مهم‌ترین مسئله‌ای که سبب رشد انسان می‌شود، مأنوس بودن انسان از کودکی با هیئت است.

وی افزود: هرچه داریم از هیئت و مجالس عزاداری اباعبدالله است و هیئت‌های مذهبی زمینه‌ساز فرهنگ دینی و مذهبی و حرکت به جلو است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از گذشته تاکنون بارها دشمن سعی کرده است تا درب این هیئت‌ها را ببندد که اقدامات رضاخان نیز از این دست بود ولی موفق نشدند و هیئت‌ها پررنگ‌تر از گذشته پابرجاست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نیز به برکت همین هیئت‌ها پا گرفت و تاسوعا و عاشورا نقطه عطفی در تاریخ مبارزات انقلابی بود که دیگر کار نظام شاهنشاهی را یک سره کرد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید آسیب‌های هیئت‌ها نیز شناسایی و مورد توجه قرار گیرد تا آنها را از هیئت‌ها خارج کرد و مهم‌ترین مسئله در هیئت این است که کار برای رضای خدا باشد.

عضو کمیته هنر، رسانه و گردشگری کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: برادر شهید طیب به سفارش آیت‌الله بهجت، برادرش را به کربلا می‌رود و همان کربلا نقطه عطف زندگی طیب می‌شود که این مهم یک نمونه از تأثیرات هیئت و اشک برای اباعبدالله است.

حسینی خطاب به مداحان و شاعران عنوان کرد: مداحان جوان باید دقت کنند تا در سبک‌های خود از سبک‌های موسیقی های نامربوط غربی و شاهنشاهی استفاده نکنند، چراکه این مسئله یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها و آفت‌های مداحی در هیئت است و استفاده از این سبک‌ها در مداحی، در شأن اهل بیت نیست.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون کیفیت اشعار و مداحی‌ها خاطر نشان کرد: بیان شکل ظاهری ائمه مانند چشم و ابرو و ... هنر نیست، بلکه بیان غیرت، شجاعت، ایثار و از خودگذشتگی ائمه باید محوریت مداحی‌ها قرار گیرد، چراکه دشمن نیز قصد دارد تا این بخش از مداحی و هیئت را که همان ارزش‌های هیئت است، از بین ببرد.

حسینی با اشاره به سفارشات آیت‌الله شالی به هیئت‌ها تأکید کرد: وجود معرفت در عزاداری‌ها مسئله مهم و پایه‌ای است و همان‌طور که استاد شهید مرتضی مطهری بر آن تأکید دارند، همه همت دشمن در این راستا به کار گرفته شده که معرفت، شناخت و اندیشه امام حسین (ع) در هیئت‌ها رواج نداشته باشد.

وی ادامه داد: امروز همه وظیفه دارند که با معرفت به امام حسین (ع) و اهل بیت، راه امام حسین (ع) و اهل بیت را به مردم نشان دهند.

عضو کمیته هنر، رسانه و گردشگری کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مسئله در مسیر معرفت به امام حسین (ع) ترویج و حفظ ارزش‌هایی است که امام حسین (ع) در آن راستا قیام کرد.

حسینی با تأکید بر اهمیت برپایی نماز اول وقت در هیئت‌ها عنوان کرد: هیئت باید به نماز اول وقت و خصوصا نماز صبح اهمیت دهد که در این زمینه، وجود یک روحانی در هیئت می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در خاتمه بر دشمن‌شناسی و واکاوی علل دشمنی غرب با اسلام و جمهوری اسلامی تأکید کرد.

همچنین در ابتدای این دیدار نیز حمید شهبازی به نمایندگی از مداحان و فعالان هیئت‌های مذهبی قزوین به تشریح عملکرد هیئت‌های قزوین پرداخت.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول