اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 288

شریف‌زاده: کودکان به علت دیدن برنامه‌های ضعیف تلویزیون، بدسلیقه شده‌اند

خبرگزاری فارس: بازیگر تئاتر « افسانه‌های نو» با بیان اینکه تئاترهایی که همه موارد یک اجرای پرمفهوم در آن رعایت شود بسیار کم است، گفت: کودکان ما به علت نگاه کردن به برنامه‌های ضعیف تلویزیون، بدسلیقه شده‌اند.

شریف‌زاده: کودکان به علت دیدن برنامه‌های ضعیف تلویزیون، بدسلیقه شده‌اند

آرش شریف‌زاده در حاشیه اجرای تئاتر « افسانه‌های نو » در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در زمینه اجرای تئاتر عروسکی و تأثیرگذاری آن بر مخاطب اظهار کرد: این نوع عروسک‌گردانی که صورتکی عروسکی بر چهره قرار می‌گیرد نوعی تلفیق عروسک و بازیگر زنده است که اجرای آن نیز بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه تئاتر عروسکی می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان داشته باشد، گفت: 21 سال است در حرفه بازیگری تئاتر مشغول به فعالیت هستم که این به دلیل جذابیت کار برای این قشر است.

این بازیگر تئاتر در خصوص تفکیک بخش کودک و نوجوان از یکدیگر در این دوره از جشنواره نیز بیان کرد: این تفکیک در تخصصی‌تر شدن تئاتر کودکان و نوجوانان مفید فایده است که باید استمرار یابد.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی شود که تئاتر مخاطب خود را بیاید یعنی مخاطب تشخص دهد کاری که در حال اجرا است برای نوجوان است و نباید کودک پنج تا شش ساله را برای دیدن تئاتر مخصوص نوجوانان با مفاهیم خاصی که برای این رده سنی در نظر گرفته شده، به سالن‌ها بیایند.

شریف‌زاده با تأکید بر اینکه در حال حاضر تئاتر کودک به جایگاه  واقعی خود نرسیده است، عنوان کرد: با تداوم این وضعیت، من فکر هم نمی‌کنم به جایگاه خود در آینده نیز برسد.

وی در خصوص ویژگی‌های تئاتر خوب نیز ابراز کرد: مخاطب نباید فقط به دنبال سرگرمی و خندیدن باشد و تفاوت زیادی بین کار کودک و کمدی وجود دارد که ما نیز سعی کردیم در این اجرا مفاهیم را در ذهن مخاطب بگنجانیم.

وی با بیان اینکه تئاترهایی که همه موارد یک اجرای پرمفهوم در آن رعایت شود بسیار کم است، خاطرنشان کرد: کودکان ما به علت نگاه کردن به برنامه‌های ضعیف تلویزیون که بار آموزشی ندارند، این گونه سلیقه پیدا کرده‌اند.

به گفته بازیگر تئاتر « افسانه‌های نو»، اکثریت کارهای تئاتر کودک و نوجوان برای نوجوان حرکت ساخته می‌شود و به نظر می‌رسد تفکیک مشخصی بین کودک و نوجوان در نمایش‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه کمتر تئاتری در جامعه ما به طور خاص و با رعایت مؤلفه‌های مشخص برای کودکان ساخته می‌شود،  اظهار کرد: تولید برای رده‌های سنی مشخص هنوز اتفاق نیفتاده و ما مجبور هستیم در اجراها، همه مخاطبان را در نظر بگیریم.

شریف‌زاده در پایان در خصوص میزبانی همدان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: همدانی ها میزبانان خوبی بودند و تئاتر در همدان دارای تماشاچی‌های فهمیمی است و حیف است که برای چنین تماشاچی‌هایی تئاترهای خوبی اجرا نکنیم که این اتفاق میسر نمی‌شود مگر با داشتن تخصص بالا در اجرای تئاتر.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول