اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 287

حاجی‌بابایی: کار کودک باید جذابیت‌های بصری داشته باشد

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش «دوست شگفت‌انگیز نیک» گفت: کار کودک باید جذابیت‌های بصری برای بروز خلاقیت‌های هنرمند داشته باشد.

حاجی‌بابایی: کار کودک باید جذابیت‌های بصری داشته باشد

محمد حاجی‌بابایی امروز در حاشیه اجرای نمایش«دوست شگفت‌انگیز نیک» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: اصلی‌ترین دلیل من برای انتخاب این متن پیام آن بود اینکه بحث تقابل خیر و شر برای کودک را به درستی به تصویر می‌کشید.

وی با بیان اینکه کار کودک باید جذابیت‌های بصری برای بروز خلاقیت‌های هنرمند داشته باشد، تصریح کرد: کار برای کودک بسیار دشوارتر از کار برای بزرگسال است چون مخاطبان کودک خیلی هوشیارتر هستند.

کارگردان نمایش «دوست شگفت‌انگیز نیک» با بیان اینکه به دلیل ماهیت دنیای کودکی نیاز به موزیکال بودن نیز دارد، گفت: جاذبه‌های صحنه‌ای، گفتاری و موزیک نمایش‌های کودک تأثیرگذاری بیشتری به نسبت کارهای خام و بدون رنگ و لعاب دارد.

وی با بیان اینکه تئاتر کودک و نوجوان در جامعه کنونی ما مغفول مانده است، عنوان کرد: علت این بحث این است که هنوز مسئولان ما نیاز و اهمیت این هنر را درک نکرده‌اند و حتی در خیلی موارد از اجراها نیز جلوگیری می‌کنند در حالی که این هنر باید از کودکی در سبد فرهنگی خانوارها گنجانده شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه کودکان ما نیازمند شناخت عمیق هنر تئاتر هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگ تئاتر دیدن باید در قشر کودک و نوجوان جامعه تقویت شود تا ماندگاری این هنر در آینده را رقم بزند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه کار کودک هیچ جایگاهی در تئاتر ایران ندارد، به میزبانی همدان در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌های جشنواره امسال بسیار خوب و ارزشمند بود اما از نظر امکانات سالن‌ها ضعیف است در حالی که همکاران همدانی در سالن‌ها بی‌نهایت همکاری داشتند.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول