اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مشاور وزیر ارشاد صورت گرفت

برگزاری مرحله استانی نخستین جشنواره روستایی سرود رضوی

خبرگزاری فارس: مرحله استانی نخستین جشنواره روستایی سرود رضوی با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کردر میناب برگزار شد.

برگزاری مرحله استانی نخستین جشنواره روستایی سرود رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظهر امروز در حاشیه برگزاری این جشنواره با بیان اینکه برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی مستلزم صرف انرژی فراوانی است، از برپایی برنامه‌های فرهنگی به عنوان سفره معنوی یاد کرد و اظهار داشت: محور تمام نشست‌های فرهنگی هنری باید توجه به سیره عملی خاتم انبیاء(ص) و امامان معصوم(ع) به عنوان انسان‌های کامل و الگوی بشریت باشد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در ادامه با بیان اینکه در توصیه‌های بزرگان دینی و روایات ائمه  اطهار(ع) تاکید فراوانی نسبت به برپایی محافل فرهنگی شده است، افزود: در اجتماعات دینی باید بیان توصیه‌ها، سخنان و فرمایشات ائمه اطهار(ع) تشریح شود.

وی با اشاره به فرمایشی از حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) گفت: همه اقشار جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان باید در گام نخست با عمل به تعالیم ارزشمند دینی و دستورات پیشوایان معصوم از چشمه جوشان نبوی بهره‌مند شوند و دیگران را نیز به این مسیر هدایت کنند.

دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حرکت در راستای تبلیغ دین اسلام را مهم‌ترین وظیفه آحاد مردم در جامعه اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: در جامعه اسلامی حرکت باید به گونه‌ای باشد که بتوان فضای پیرامونی خود را به نور سخنان راهبردی اهل بیت(ع) منوّر کرد.

ارباب سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش اقدامات صورت گرفته در قالب جشنواره مردمی آسمان هشتم در روستای کردر میناب را مهم و ارزشمند ارزیابی کرد و ادامه داد: در کشور کارهای فرهنگی فراوانی انجام می‌شود ولی پروژه معنوی که هر ساله در راستای نهادینه کردن فرهنگ رضوی توسط جوانان روستای کردر برگزار می‌شود این روستا را در کشور ممتاز کرده است.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت 162 نقطه در جهان در جشن‌های رضوی در دهه کرامت سال‌‌جاری، انتشار جریان سازنده رضوی و موج توجه و گرایش به قرآن و اهل بیت(ع) در جهان را رو به گسترش دانست و افزود: در این مسیر باید همه مسلمانان سهیم باشند.

مشاور وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه نباید از جریان فرهنگی و ترویج قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) فاصله گرفت، اظهار داشت: توجه به قرآن و اهل بیت(ع) از نشانه‌های مومنان است که جوانان باید در این راستا تلاش وافر کنند.

وی سن جوانی را فرصت مناسبی برای جبران کمبودها و کوتاهی‌های صورت گرفته در طول زندگی دانست و اظهار داشت: جوانی برهه‌ای حساس از زندگی هر انسان به شمار می‌رود که سرشار از شادابی و طراوت بوده و مناسب‌ترین زمان برای قرب به خداوند است.

ارباب سلیمانی از برپایی جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم به عنوان گامی مهم برای معرفی شخصیت امام هشتم شیعیان نام برد و تصریح کرد: تا نقطه مطلوب و ایده‌آل فاصله زیادی وجود دارد ولی حرکت آغاز شده و برای دستیابی به موفقیت و نتیجه نهایی باید به میزان راهی که در پیش است نگاه کرد، نه به آنچه تا‌کنون طی شده است.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره روستایی سرود رضوی نیز در این مراسم گفت: در هرمزگان 11 گروه سرود در مرحله استانی شرکت کرده که پس از رقابت و رأی هیئت داوران، چهار گروه در دو رده سنی 10 تا 15 سال و 14 تا 30 سال به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

ابراهیم زاکری افزود: استان‌ها تا 15 آبان‌ماه فرصت دارند از هر رده سنی دو گروه برتر را به صورت ضبط اثر در لوح فشرده به دبیرخانه مرحله کشوری که در هرمزگان است، معرفی کنند.

وی اضافه کرد: از میان آثار ارائه شده پس از بازبینی و داوری 12 گروه برگزیده و به مرحله کشوری فراخوان می‌شوند.

زاکری ادامه داد: گروه‌های برگزیده در دهه نخست بهمن‌ماه سال‌جاری همزمان با هفته وحدت و میلاد پیامبر مهر و رحمت در روستای کردر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در این آئین همچنین از هوشنگ لطفی‌زاده خادم حسینیه امام رضا(ع) کردر به پاس خدمات ارزشمند فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

روستای کردر جزو بخش بندزرک است و در پنج کیلومتری مرکز شهر میناب قرار دارد.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول