اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن هنرهای نمایشی سبزوار:

‌«انتخاب زائر» برگزیده جشنواره نمایش‌های آیینی در فرهنگ رضوی شد

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن هنرهای نمایشی سبزوار از برگزیده شدن نمایش انتخاب زائر در جشنواره نمایش‌های آیینی در فرهنگ رضوی خبر داد.

‌«انتخاب زائر» برگزیده جشنواره نمایش‌های آیینی در فرهنگ رضوی شد

حسین غایبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: نمایش انتخاب زائر به نویسندگی حسن عنایت‌پور و کارگردانی مصطفی عنایت‌پور کاری از گروه هنری سفیر است که این نمایش چگونگی انتخاب زائر را در قدیم مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: در این نمایش مردم آرزو‌مند بعد از کاشت و برداشت طی مراسم "اصی" که نوعی قرعه‌کشی است زائر را انتخاب و به زیارت مرقد مطهر آقای علی بن موسی الرضا (ع) اعزام می‌کنند که همین موضوع دستمایه ساخت این نمایش و انتخاب آن به عنوان برگزیده نمایش‌های جشنواره آیینی در فرهنگ رضوی شد.

وی افزود: در این نمایش محمد علی گودآسیایی، احسان طزرقی، محسن نظیف، مجتبی رفیعی، اسماعیل قره‌باغی، قاسم قنبری، سجاد عنایت‌پور، فرشته حلاجیان، خدیجه فاتحی‌زاده، علی گودآسیایی و نرگس خاتون‌نامنی به ایفای نقش می‌پردازند و دیگر عوامل این نمایش حسین رفیعی و علی درقدمی هستند.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی ادامه داد: نخستین جشنواره آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی همزمان با دهه کرامت در استان کهگیلویه‌و‌بویر‌احمد در شهرستان یاسوج برگزار شد.

وی گفت: این نمایش به مدت پنج شب به مناسبت جشن‌های دهه کرامت در تالار کاشفی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار به روی صحنه رفته‌ است.  

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول