اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تجلیل از شعرای برتر

نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی در سنندج پایان یافت

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی با تجلیل از شعرا و نویسندگان برتر فرهنگ رضوی در سنندج به کار خود پایان داد.

نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی در سنندج پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج اظهار کرد: این جشنواره همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) در چهار بخش ملی و بین‌المللی شعر کردی رضوی، بخش دل‌نوشته و قطعه ادبی کردی و بخش تجلیل از مفاخر فرهنگ و ادبیات کردی رضوی برگزار شد.

قباد میمنت‌آبادی ترویج و اشاعه فرهنگ و ادبیات رضوی، معرفی، نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر رضوی در جامعه ایران اسلامی، هم‌افزایی بصیرت فرهنگی، نشر بیداری اسلامی، تعامل شعرا و فعالان فرهنگی ادبی، همگرایی ملی و بها دادن به جایگاه زبان و ادبیات کردی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی افزود: پس از اعلام فراخوان این جشنواره در بخش داخلی و خارجی در مجموع 155 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی ارسال شد که از این میان 118 اثر در بخش ملی، 15 اثر در بخش بین‌الملل و 22 اثر در بخش دل‌نوشته به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

این مسئول تصریح کرد: در این جشنواره شعرا در بخش ملی از استان‌های کرمانشاه، ایلام، ایوان غرب، سرپل‌ذهاب، صحنه، کنگاور، اسلام‌آباد، خرم‌آباد، سردشت، بوکان، قروه، بیجار، سنندج، دیواندره، دهگلان، کامیاران، سقز و حسن‌آباد یاسوکند حضور داشتند.

دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی بیان کرد: همچنین در بخش بین‌الملل نیز شاعرانی کرد زبان از کشورهای سوریه، ترکیه و عراق آثار شعری خود را شرکت داده بودند.

میمنت‌آبادی اضافه کرد: شاعران اهل سنت همواره دیوان اشعار خود را با مدح پیامبر(ص) و خاندان مکرمش آغاز کرده‌اند و در میان اشعار شاعران این خطه‌ گاه شاه بیت‌هایی را می‌توان مشاهده کرد که خود به تنهایی دیوانی هستند.

وی با اشاره به ارادت مردم استان کردستان به اهل بیت عصمت و طهارت و خاندان پیامبر بزرگوار اسلام(ص) افزود: این استان همواره مهد و جایگاه بزرگانی از خاندان رسول‌الله و نوادگان حضرت امام رضا(ع) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه به شیطنت‌های دشمنان اسلام و استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی با آن همه هیمنه و با استفاده از ابزارهای مختلف در مقابل اسلام و انقلاب قد علم کرده و امروز نیز با زبان هنر و ساختن فیلم موهن می‌خواهد در اسلام نفوذ پیدا کند.

این مسئول در پایان گفت: در این شرایط حساس زمانی انتظار می‌رود که جامعه هنرمندان، نویسندگان و ادبا و شعرا با قلم شیوا و زبان رسای خود جواب کوبنده‌ای به این شیطنت‌های استکبار بدهند.

در ادامه تعدادی از شعرا با بیان اشعار خود در وصف امام رضا(ع) به زبان کردی و فارسی ارادت خالصانه خود را به این امام همام بیان کردند.

در پایان از 13 شاعر و نویسنده و روزنامه‌نگار برتر عرصه فرهنگ رضوی تجلیل شد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول