اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره رضوی در 26 منطقه و 30 کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره رضوی در 26 منطقه و 30 کشور برگزار می‌شود.

جشنواره رضوی در 26 منطقه و 30 کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدمهدی فداکار شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی شعر کردی رضوی که با حضور شعرا و نویسندگان سراسر کشور در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هنر بهترین وسیله برای انتقال پیام است و زبان شعر از بهترین هنرهای تاثیرگذار است.

وی افزود: با توجه به اینکه جشنواره امام رضا(ع) امسال برای دهمین سال متوالی برگزار می‌شود همین امر موجب شده که شعرا و ادبای داخلی و خارج از کشور به زبان‌های کردی، فارسی، ترکی و عربی ارادت خود را در مدح امام رضا(ع) بیان کنند.

معاون اداری مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با توجه به موثر بودن نفوذ شعر در دل و جان آدمی به عنوان بخشی از ادبیات کهن ایران می‌توان نشر فرهنگ رضوی را در قالب رویدادی فرهنگی ادبی تحت عنوان جشنواره بین‌المللی شعر کُردی رضوی تسریع داد و ماندگاری آن در اذهان را از مخاطب خاص‌محوری به مخاطب عام‌محوری هدایت داد.

فداکار تصریح کرد: با هدف گسترش برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) در کشورهای خارجی شورای بین‌المللی امسال به صورت جدی فعال شده و این جشنواره علاوه بر 31 استان کشور در 30 کشور و 26 منطقه دنیا برگزار می‌شود.

این مسئول در ادامه از راه‌اندازی دانشنامه امام رضا(ع) در سال‌جاری خبر داد و اضافه کرد: تا سال آینده بخش‌هایی از این دانشنامه رونمایی خواهد شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بخش روستایی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) نیز در سال‌جاری برای نخستین بار فعال شده و بخش‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و کودکان و نوجوانان به هشت گرایش با موضوعات ادبی و هنری افزایش یافته است.

فداکار با ابراز خوشحالی از ارادت مردم استان کردستان به ائمه اطهار و به ویژه امام رضا(ع) افزود: مردم این دیار از دیرباز ارادت خاصی به خاندان پیامبر بزرگوار اسلام داشته‌اند و همیشه زبانزد خاص و عام بوده‌اند.

وی در پایان با اشاره به موضوعات این جشنواره تصریح کرد: شناخت فرهنگ رضوی در آیین‌ها، آداب و رسوم و فرهنگ عامه، شناخت اندیشه و زندگانی امام رضا(ع) و مضامین عالی فرهنگ رضویٰ شناساندن کرامت و تاثیرات رفتاری امام رضا در زندگی انسان و تبیین ابعاد علمی و اجتماعی شخصیت و سیره امام رضا از موضوعات این جشنواره است که می‌تواند با زبان هنر و به ویژه زبان شعر تاثیرگذاری زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول