اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبیک:

فرمایشات مقام معظم رهبری مایه یأس دشمنان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهر آبیک گفت: فرمایشات و سخنان گهربار و کوبنده مقام معظم رهبری مایه امید ملت ایران و یأس دشمنان اسلام و نظام است.

فرمایشات مقام معظم رهبری مایه یأس دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی در خطبه‌های این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر(عج) این شهر اظهار کرد: مقام معظم رهبری سکاندار کشتی انقلاب اسلامی است و همه باید قدردان نعمت وجود ایشان در کشور باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری همیشه با سخنان پربار و حکیمانه‌شان روح دیگری به کالبد ملت ایران می‌بخشند و دشمنان را بیش از پیش مأیوس می‌کنند.

خطیب موقت جمعه آبیک ادامه داد: ملت ایران، ملت رمضانی و عاشورایی هستند که با حرکت در پشت سر مقام معظم رهبری، پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و سختی‌ها و تحریم‌ها را تحمل می‌کنند.

وی ادامه داد: بنا به گفته صندوق بین‌المللی پول، ایران در سال آینده تحریم‌ها را دور خواهد زد و جلوی تورم‌ها را می‌گیرد که این موضوع بیانگر بهبود وضعیت فعلی اقتصادی کشور است.

امام جمعه موقت شهر آبیک با اشاره به 28 ذی‌القعده 26 مهر‌ماه مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت زهرا (س) تصریح کرد: والدین باید شرایط لازم را برای ازدواج ساده و آسان جوانان فراهم کنند چراکه محبوب‌ترین امر در نزد خدای متعال امر ازدواج است که می‌طلبد ازدواج بدون تشریفات، ساده و با مهریه خداپسندانه و کم صورت گیرد تا جوانان با کم‌ترین مشکل، زندگی مشترک را آغاز کنند.

رمضانی بر الگوگیری جوانان از زندگی و سیره امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) تأکید کرد و یادآور شد: تأسی از زندگی ائمه (ع) در رسیدن جوانان به اهداف متعالی ازدواج راهگشاست و می‌توانند بر سختی‌ها و مشکلات زندگی فائق آیند.

وی با اشاره به 24 مهرماه روز اولیا و مربیان گفت: خانواده‌ها باید ارتباط تنگاتنگ با مربیان و معلمان مدارس داشته باشند تا بتوانند در تربیت فرزندانشان گام‌های مؤثرتری بردارند.

رمضانی خاطرنشان کرد: والدین باید از اوضاع تحصیلی، اخلاقی و رفتاری فرزندانشان در مدارس آگاه شوند و در صورت مشکل با مشاوران مدارس به مشاوره بنشینند و موانع تعلیم و تربیت درست را از سر راه فرزندانشان بردارند.

*دحوالارض با امامت امام علی (ع) ارتباط تنگاتنگ دارد

امام جمعه موقت شهر آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه روز بیست و پنجم ذی‌القعده روز دحوالارض از نشانه‌های الهی و از روزهای پرخیر، برکت و بزرگ الهی است و ارتباط  تنگاتنگ با امامت امام علی (ع) دارد، افزود: نخستین نقطه‌ای که خدا در زمین آفرید، کعبه بود و نخستین موجود مقدسی که در کعبه آفریده شد، امام علی (ع) بودند لذا همان طور که کعبه ام‌القرا است، امام علی (ع) هم ابوالائمه (ع) است که به فرمایش این امام همام نخستین رحمتی که خدا از آسمان بر زمین نازل کرد، روز بیست و پنجم ذی‌القعده بود که هر کس روز آن را به روزه و شب آن را به شب زنده‌داری کند و عبادت بپردازد اجر و پاداشی برابر 100 سال عبادت نصیبش می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: دحو‌الارض (روز بیست و پنج ذی‌القعده) ریشه قرآنی هم دارد، چراکه در آیه 30 سوره مبارکه نازعات و آیه 6 سوره مبارکه شمس بر اهمیت این روز تأکید شده است.

وی اضافه کرد: طبق روایات اسلامی در روز بیست و پنجم ذی‌القعده (دحوالارض) حضرت آدم (ع) از بهشت به روی زمین آمد، زمین آفریده شد، کعبه نیز نمایان شده است و امام رضا (ع) هجرت تاریخی خود را از مدینه به سوی خراسان در سال 200 هجری قمری آغاز کرد که برکات زیادی برای اسلام و به ویژه ایرانیان داشت.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول