اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

استقبال پرشور خراسانی‌ها از رهبری جلوه‌ای از وحدت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زرند گفت: استقبال گرم و پرشور مردم خراسان شمالی از مقام معظم رهبری جلوه‌ای از وحدت کلمه، تجدید میثاق مردم با انقلاب و آرمان‌های امام خمینی (ره) و تجدید عهد و پیمان با شهیدان است.

استقبال پرشور خراسانی‌ها از رهبری جلوه‌ای از وحدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به استقبال گرم و پرشور مردم خراسان شمالی از مقام معظم رهبری آن را جلوه‌ای از وحدت کلمه، تجدید میثاق مردم با انقلاب، آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و تجدید عهد و پیمان با شهیدان دانست.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف سفرهای استانی مقام معظم رهبری تبیین سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در این راستا در نخستین سخنرانی خود در جمع عموم مردم به موضوعات متعددی از جمله تحریم‌ها اشاره داشتند.

امام جمعه زرند بیان داشت: البته این تحریم‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد که برخی بی‌تدبیری‌ها ممکن است، این مشکلات را افزایش دهد.

امام جمعه زرند با اشاره به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: کشور پهناور ایران نقاط حادثه‌خیزی دارد که اگر مردم و مسئولان چاره‌ای نیندیشند، دچار حوادثی می‌شوند که شاید جبران‌ناپذیر باشد.

کرمی‌پور عنوان کرد: جلوی حوادث را از دو طریق باید گرفت، اول اینکه اجرای قوانین از طرف دستگاه‌های مربوطه و احتیاط در رانندگی و دوم اینکه به کار گرفتن دستورات دینی از قبیل صدقه، توسل و تمسک به سنت‌های حسنه الهی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری‌هایی که برای هر سال از سوی مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد، سمبلیک نیست، ابراز داشت: بلکه باید در نظر داشته باشیم که ما در جهاد بزرگی در مقابل استکبار جهانی هستیم و نیاز به برنامه‌ریزی طبق موازین شرعی و قانونی داریم.

کرمی‌پور تصریح کرد: برای تبعیت از این فرامین رهبری نباید در زندگی ما اسراف باشد و باید به اندازه مصرف از بازار خرید کنیم به ویژه که خود این اسراف کمک کردن به دشمن و دچار گناه شدن است.

وی با اشاره به موضوع اسراف تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند که ما امروز دچار اسراف و مصرف‌زدگی هستیم و من بارها این را عرض کردم، باز هم عرض می‌کنم که این خطر است و باید مصرف‌زدگی را کم کنیم؛ حرص به متاع و کالاهای دنیا را باید کم کنیم.

امام جمعه زرند اذعان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که به محض اینکه یک شایعه‌ای درست می‌شود که فلان چیز کم است، مردم هجوم می‌آورند برای اینکه بیشتر آن را جمع کنند تا مبادا دچار کمبود آن شوند؛ شاید آن چیز از موارد ضروری زندگی هم نباشد و اگر جنس کم هم نباشد، هجوم مردم آن را کمبود می‌کند.

انتهای پیام/ل10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول