اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهربابک:

استقبال از رهبری نمایش میثاق با ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهربابک با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی گفت: استقبال پرشکوه مردم از آیت‌الله خامنه‌ای نمایشی از میثاق امت اسلامی با رهبری بود.

استقبال از رهبری نمایش میثاق با ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، حجت‌الاسلام حسن منتظری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهربابک با اشاره ‌به سالروز شهادت امام جواد (ع) ‌اظهار داشت: امام جواد (ع) در مدینه متولد شدند و در سن هشت سالگی به امامت رسیدند.

این مسئول افزود: در زمان معتصم‌ امام جواد (ع) ‌را مجبور به عزیمت به بغداد کردند و در بغداد ایشان را تحت نظر داشتند و به هیچ‌وجه اجازه دیدار شیعیان با امام نهم را نمی‌داند.

منتظری خاطر نشان کرد: حاکمان بغداد جلسات و مباحثه‌های علمی متعددی میان امام جواد (ع) و عالمان بغداد برگزار می‌کردند که امام با وجود سن کم‌ ‌از این جلسات پیروز و سربلند بیرون می‌آمدند.

وی همچنین با اشاره به روز اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با فاطمه زهرا (س) خطاب به جوانان گفت: جوانان باید ازدواج و زندگی حضرت علی (ع) و فاطمه (س) را سرلوحه و الگوی زندگی خود قرار دهند.

منتظری خطاب به والدین عنوان کرد: سخت‌گیری‌ها در ازدواج باید به حداقل برسد و بسیاری از فرهنگ‌های باطل ‌که در ازدواج وجود دارند برچیده شوند. 

این مسئول تصریح کرد: حضرت فاطمه (ص) با تکبیر و تحلیل به خانه شوهر رفت، اما امروزه فرهنگ‌های باطل و اشتباه جایگزین این امر‌ شده است.

منتظری مراسم‌های عروسی امروزه را ‌خلاف مسیر اهل ‌بیت (ع) دانست و افزود: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) فرموده‌اند "من فاطمه (س) را به دستور خداوند به ازدواج حضرت علی (ع) در آورده‌ام و کل کره زمین هم مهریه فاطمه است"‌.

خطیب جمعه شهربابک با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی گفت: ملت مؤمن و شهیدپرور‌ خراسان شمالی با استقبال پرشکوه و بی‌نظیر خود از مقام معظم رهبری‌ ولایتمداری و پیرو رهبری بودن خود را ثابت کرده‌اند.

وی همچنین با ذکر برخی از سخنان مقام معظم رهبری ابراز داشت: استقبال پرشکوه مردم از آیت‌الله خامنه‌ای نمایشی از میثاق امت اسلامی با رهبری بود.

منتظری با اشاره با روز پیوند اولیا‌ و مربیان ابراز داشت: والدین با همکاری و تعاملی که با مربیان دارند در راستای رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان خود گام بردارند.

این مسئول از والدین خواست که به مدارس اهمیت بدهند، زیرا سبب اهمیت دادن فرزندان خود به درس و مدرسه می‌شود و اگر غیر از این باشد فرزندانی بی‌مسئولیت تحویل جامعه می‌دهند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول