اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی آسمان هشتم به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: ششمین جشنواره مردمی فرهنگی ورزشی آسمان هشتم در میناب با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی آسمان هشتم به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در مرکز شرق هرمزگان، دبیر ششمین جشنواره آسمان هشتم ساعاتی پیش در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره در دهه کرامت در 24 رشته و سه بخش فرهنگی، هنری و ورزشی برگزار شد.

محمد زاکری از سفرنامه‌نویسی، خطاطی، نقاشی، پیام کوتاه ادبی به عنوان بخش غیرحضوری جشنواره فرهنگی ورزشی آسمان هشتم نام برد و افزود: این بخش به صورت استانی برگزار شد.

وی از مسابقه صوت و لحن قرآن، اذان ویژه افراد زیر 25 سال، شعر ویژه سن 15 سال به بالا و چاوش‌خوانی در دو رده سنی بالای 15 سال و زیر 15 سال از دیگر بخش‌های جشنواره ششم نام برد.

دبیر ششمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم ادامه داد: تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، دو ومیدانی، تیراندازی بدون شرایط سنی و طناب‌کشی و کاراته در هفت وزن، فوتسال و والیبال رشته‌های ورزشی ششمین جشنواره آسمان هشتم را تشکیل می‌دادند.

زاکری اضافه کرد: رشته‌های ورزشی تنها ویژه شرکت کنندگان از شهرستان میناب بود.

وی از طراحی، کتابخوانی، متن ادبی و دل‌نوشته، احادیث، سرود، تواشیح و همخوانی، عکاسی و نهج‌البلاغه به عنوان دیگر بخش‌های ششمین جشنواره آسمان هشتم یاد کرد و افزود: بیش از سه هزار نفر در بخش‌های مختلف و رشته‌های گوناگون این جشنواره شرکت کردند.

بنیانگذار جشن‌های رضوی در میناب با بیان اینکه فعالیت مفید فرهنگی نیازمند تلاش و مداومت زیادی است، افزود: امکانات، فضای مناسب و هزینه و اعتبار در کنار نیروی انسانی پیگیر و دلسوز می‌تواند کمک موثری به برنامه‌های فرهنگی کند.

وی با اشاره به برگزاری شش سال پیاپی جشنواره آسمان هشتم اظهار داشت: این جشنواره هر ساله به همت جوانان فعال فرهنگی روستای کردر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و مجموعه ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در دهه کرامت برگزار می‌شود.

زاکری از امتیاز برگزاری و میزبانی نخستین جشنواره روستایی سرود رضوی کشور به عنوان یکی از نتایج برگزاری شش سال جشنواره آسمان هشتم ذکر کرد و افزود: هم‌اکنون مراحل استانی این جشنواره در حال جمع بندی است و در هفته وحدت در روستای کردر برگزار می‌شود.

در پایان از 230 نفر از برگزیدگان در رشته‌های مختلف این جشنواره تجلیل شد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول