اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

ایران به پیشرفت های عظیمی دست یافته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمان گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در ابعاد علمی و نظامی قابل ملاحظه و شگفت‌انگیز است.

ایران به پیشرفت های عظیمی دست یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) و بیان سخنی از ایشان که " عزت مسلمانان در بی‌نیازی از بیگانگان است"، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی همه نیازهای کشور ما را آمریکا و عمدتا کشورهای غربی تامین می‌کردند.

وی بیان داشت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امروز هم به لحاظ علمی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را به دست آورده‌ایم و هم بسیاری از نیازهای اساسی خود را در داخل تولید می‌‌کنیم.

جعفری عنوان کرد: در بعد نظامی نیز با تلاش و کوشش توانسته‌ایم مدرن‌ترین سلاح‌های دفاعی را تولید کنیم، لذا دشمن جرات تعرض به خاک ایران را ندارد، اما دشمن به تهدید علیه جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد و می‌داند که نمی‌تواند آن را به عمل برساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: امروز تا حدی از کشورهای دیگر بی‌نیاز شده‌ایم و به فرمایش امام جواد (ع) رسیده‌ایم.

جعفری همچنین با اشاره به فرموده دیگر امام جواد (ع) که "صبر و شکیبایی باید اتکای مسلمانان باشد"، ابراز داشت: زندگی انسان‌ها با فراز و نشیب‌ها و فقر و غنای متعددی همراه است، اما مومن در این موقعیت‌ها باید صبر کرده و خویشتن‌دار باشد.

وی افزود: آن چه موجب هلاکت و بیچارگی بشر در همه زمان‌ها می‌شود، تبعیت از هوا و هوس است‌ و رستگاری و سعادت در دوری از این عمل ناپسند نهاده شده است.

جعفری بیان داشت: همچنین باید توجه داشت که در کار خود متخصص باشیم در غیر این صورت مفسده و ضرر آن بیشتر است و سودی برای جامعه ندارد.

امام جمعه کرمان با اشاره به 23 مهر ماه سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی به دست منافقان گفت: ماهیت پلید منافقان این است که 16 هزار انسان بی‌گناه را از جمله افراد عالم و پرهیزگار به شهادت رساندند.

جعفری تصریح کرد: اخیرا آمریکای جنایتکار اسم گروهک منافقان را از فهرست تروریست‌ها خارج کرده، اما همه می‌دانیم که این عده چه جنایاتی را انجام داده‌اند.

وی همچنین با اشاره به روز اولیا و مربیان عنوان کرد: تنها از طریق تربیت صحیح فرزندان در دوران خردسالی می‌توان جامعه‌ای پاک و صالح را تصور کرد.

جعفری ابراز داشت: اگر اولیا و مربیان دست به دست هم داده و به این امر مهم توجه کنند، فرزندانی مسلمان و با ایمان داریم.

خطیب جمعه کرمان با انتقاد از گرانی موجود در جامعه اذعان داشت: بخش اعظم این گرانی‌ها و تورم افسار گسیخته ‌ناشی از ضعف مدیریتی بوده و بخشی نیز مربوط به تحریم‌هاست.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول