اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

قبول مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی قبول تعهد است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان گفت: پست و مسئولیت در نظام ما تعهدآور است یعنی یک دین و وظیفه بزرگ را بر دوش انسان می‌گذارد که باید از عهده آن برآید.

قبول مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی قبول تعهد است

به گزارش خبرگزاری  فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان که در سالن کنفرانس بخشداری مهربان تشکیل شد، در سخنانی با تقدیر و تشکر ویژه از سعادتی فرماندار شهرستان سراب و فریادخواه بخشدار مهربان اظهار کرد: شهرستان سراب بعد از حضور دکتر سعادتی به عنوان فرماندار شهرستان، روند رو به رشد و توسعه و پیشرفتی توام با ثبات بیشتر، داشته است.

وی تصریح کرد: بخشدار بخش مهربان نیز تلاش خوبی برای توسعه، عمران و آبادانی بخش مهربان داشته است و در کنار این عزیزان، مدیر آموزش و پرورش منطقه مهربان که همزمان مسئولیت ستاد اقامه نماز جمعه مهربان را هم بر عهده دارند، پیگیر مسائل هستند.

امام جمعه مهربان، بهترین وقت برای تهذیب نفس را هنگام نوجوانی و جوانی عنوان کرد و افزود: بهترین زمان برای تهذیب نفس زمان نوجوانی و جوانی و در دوران مدرسه است چراکه قلب جوان از لطافت بیشتری برخوردار است و همچون صفحه سپیدی است که آماده دریافت نور هدایت و یا پذیرش ظلمات گمراهی است.

جلیلی، به فرمایشی از حضرت امام خمینی(ره) در این خصوص اشاره و اظهار کرد: اگر در جوانی به فکر اصلاح و ساختن خود نباشید، دیگر در پیری کار از کار گذشته است، تا جوانید فکری کنید، نگذارید پیر و فرسوده شوید.

امام جمعه مهربان، با محکومیت هتک‌حرمت به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص)، اهانت به مقدسات اسلامی را نشانه‌ای از شکست دشمنان در صحنه بیداری اسلامی عنوان کرد و افزود: این اقدام نه تنها به مقدسات و راه پیش‌روی مسلمانان ضربه نزد بلکه موجب تقویت بیداری و اتحاد مسلمانان و نیز خنثی شدن توطئه‌های باطل شد و برتری جبهه حق نسبت به باطل را بیش از پیش نمایان کرد.

جلیلی تاکید کرد: هر چند انتشار فیلم اهانت به پیامبر اسلام(ص) قلب 1.5 میلیارد مسلمان در سرتاسر جهان را جریحه‌دار کرد ولی دشمنان نیز متوجه این قضیه شدند که اگر مسلمانان در مواردی با هم اختلاف نظر داشته باشند ولی در اصول با هم مشترک هستند و اجازه اهانت به مقدسات خود را نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: این اقدام باعث شد تا مسلمانان از فرصت به دست آمده برای دفاع از سیره پیامبری استفاده کنند که عدالت و انصاف را رواج می‌داد و در مقابل ضعیفان فروتن بود.

امام جمعه مهربان اظهار کرد: اهانت به حضرت رسول اکرم(ص) گرچه قلب مسلمانان جهان را به درد آورد ولی برکاتی نیز داشت و موجب شناساندن بیشتر چهره نورانی رسول خدا شد.

جلیلی، پیامبر اسلام(ص) را بهترین الگو برای مسلمانان جهان عنوان کرد و افزود: با تبعیت از رسول خدا(ص) در زندگی اجتماعی و جایگاه مسئولیتی خود باید شایسته‌ترین عملکرد را داشته باشیم و توجه کنیم که امتیاز مسئولیت تکالیف زیادی دارد که باید تلاش شود تا تکالیف و مسئولیت خود را به نحو شایسته ادا کنیم.

امام جمعه مهربان تاکید کرد: پست و مسئولیت در نظام ما تعهدآور است یعنی یک دین و وظیفه بزرگ را بر دوش انسان می‌گذارد که باید از عهده آن برآید.

جلیلی، ویژگی خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را اداره امور مردم توسط خود مردم عنوان و تصریح کرد: حضور در عرصه‌های دولت منحصر به یک طیف، گروه و حزب خاصی نیست و همه می‌توانند بنابر توان و شایستگی خود در امتحان خدمت شرکت کنند.

امام جمعه مهربان در ادامه سخنان خود از زحمات هیئت امنای شهدای گمنام زیارتگاه حاجی علمدار مهربان به ویژه محمد حمیدی رئیس شورای اسلامی شهر مهربان در رابطه با احداث بنای یادمان شهدای گمنام تقدیر کرد.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول