اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل:

بسیج در محرومیت‌زدایی شاهکاری به مانند دوران جنگ دارد

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل گفت: بسیج در رفع محرومیت و کمک به توسعه همه‌جانبه کشور رسالتی سنگین‌تر و خطیرتر از دوران هشت ساله جنگ تحمیلی دارد.

بسیج در محرومیت‌زدایی شاهکاری به مانند دوران جنگ دارد

اکبر اسفندیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: تابستان امسال نیز در قالب اردوهای هجرت دانش‌آموزان و دانشجویان ما در مناطق محروم حاضر شدند تا چهره از محرومیت زدوده و بسیاری از نارسایی‌ها و مشکلات مزمن سال‌های گذشته را در مناطق محروم و روستایی برطرف کنند.

وی با برشمردن اهداف اردوهای هجرت در تداوم رسالت بسیجیان در طول جنگ هشت ساله تصریح کرد: زمانی که این دانشجویان و دانش‌آموزان با روحیه بسیجی در مناطق محروم حاضر می‌شوند هدفی جز دستگیری و کاهش آلام دردمندان جامعه ندارند و به یقین محصول جهاد آنها معنویت، ارزشمداری، رفاه و آسایش روستاییان است.

اسفندیاری خاطر نشان کرد: علاوه بر این ثمرات و فواید طرح اردوهای جهادی در ارتقای خودباوری و خوداتکایی جوانان، آشنایی آنها با روحیه ایثار و فداکاری، قدر دانستن نعمت‌ها و پی بردن به عمق محرومیت‌ها و تلاش‌های انجام شده بعد از پیروزی انقلاب بسیار مؤثر و راهگشا است.

این مسئول اضافه کرد: برخی از افتخارات بسیجیان ما که در طول تاریخ ثبت و ضبط شده است دستگیری و حمایت آنها از ارزش‌های انقلاب و انتقال دستاوردهای اصیل نظام اسلامی با خدمت و مجاهدت بیشتر است.

وی بیان کرد: اردوهای جهادی از سال 84 با هدف رفع محرومیت در حوزه‌هایی چون مدرسه‌سازی، مسجدسازی، ساخت‌ خانه عالم، احداث خانه محرومان و ده‌ها خدمات پزشکی، درمانی و فرهنگی و اجتماعی شروع شد و امروز رونق و تحکیم این اهداف و سیاست‌گذاری اصولی را شاهد هستیم.

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل به حرکت و حضور خودجوش جوانان و نوجوانان در این برنامه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: امسال طرح‌های خوبی در قالب اردوهای جهادی هم در استان اردبیل و هم مناطق زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان به همت بسیج اقشار مختلف به ویژه دانشجویی و دانش‌آموزی انجام شد به طوریکه درمان رایگان و ویزیت رایگان حتی در بیمارستان‌های صحرایی مناطق محروم انجام شده و جوانان بهترین ایام خود را در سنگر خدمت به همنوع سپری کردند.

اسفندیاری اصلی‌ترین رسالت بسیج سازندگی را دستگیری از نیازمندان و رفع محرومیت در مناطق مختلف اعلام کرد و یادآور شد: در این سنگر ارزشمند دانش‌آموزان و دانشجویان ما در حقیقت علم را به عمل تبدیل کرده و با حضور در این مناطق و استفاده از علم و تجربه خود زکات علم‌آموزی خود را پرداخت می‌کنند.

وی گفت: حضور در این اردوها زمینه‌ساز اشتغال نسل آینده نیز می‌شود و در حقیقت یک توان‌سنجی از قدرت و صلابت حضور آنها در مناطق مختلف است که امید می‌رود این حرکت در سال‌های آینده نیز استمرار یافته و ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول