اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی 8.3 درصد محصولات دامی کشور را تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: سالانه 12 میلیون تن انواع محصولات دامی در کشور تولید می‌شود و این استان با یک میلیون تن تولیدات دامی بیش از 8.3 درصد آن را تولید می‌کند.

آذربایجان‌شرقی 8.3 درصد محصولات دامی کشور را تولید می‌کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در نشستی با معاون امور تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی که با حضور تشکل‌های بخش کشاورزی، مدیران امور دام شهرستان‌ها و اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از روند تولید محصولات دامی در استان اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی با تولید بیش از 8 هزار و 400 تن عسل، 76 هزار تن تخم‌مرغ و 64 هزار تن گوشت قرمز رتبه دوم، 776 هزار تن شیر خام رتبه سوم و با تولید 64 هزار تن گوشت سفید رتبه پنجم کشوری را دارد.

بالا بودن سرانه تولید گوشت قرمز در استان نسبت به سرانه مصرف

وی با اشاره به بالا بودن سرانه تولید گوشت قرمز در استان نسبت به سرانه مصرف آن گفت: سرانه تولید گوشت قرمز در استان 17 کیلوگرم در سال است در صورتی که براساس آمارهای کشتارگاهی سرانه مصرف استان 10 کیلوگرم در سال است.

محمدیان با بیان اینکه دامداران استان آذربایجان‌شرقی سال گذشته بیش از 64 هزار تن گوشت قرمز تولید و به بازارهای مصرف عرضه کردند، گفت: این میزان تولید نسبت به سال قبل 7 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه براساس برنامه تدوین شده پنجم توسعه، باید تولید گوشت قرمز در جمعیت دامی استان به طور متوسط 3.6 درصد افزایش پیدا کند، افزود: البته این رقم در سال اول اجرای این برنامه 3.03 درصد پیش‌بینی شده بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تعداد کل جمعیت دامی استان را 9 میلیون و 764 هزار و 562 واحد دامی، شامل 986 هزار و 47 راس دام بزرگ و 4 میلیون و 640 هزار و 827 راس دام کوچک ذکر کرد و گفت: از این میزان 3 میلیون و 380 هزار و 136 راس شامل گوسفند و بره، 760 هزار و 691 راس بز و بزغاله ، 745 هزار و 744 راس انواع گاو بومی، دورگ و اصیل، 115هزار و 557 راس گاومیش و همچنین 2 هزار و 322 نفر شتر بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت استان در تولید محصولات دامی گفت: مجموع جمعیت دامی استان 7 درصد از مجموع جمعیت دامی کشور را شامل می‌شود و به صورت متوسط سالانه بالای یک میلیون تن محصولات دامی شامل شیر، گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم‌مرغ و عسل در استان تولید و علاوه بر پوشش بازارهای داخلی استان، به سایر استان‌های کشور و همچنین خارج از کشور صادر می‌شود.

محمدیان با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی با 620 واحد مرغداری مرغ گوشتی فعال، سالانه 64 هزار تن گوشت سفید تولید می‌کند، افزود: سرانه تولید گوشت سفید در استان 16.5 کیلوگرم در سال است در صورتی که سرانه مصرف 16.7 کیلوگرم است با توجه به آمارهای فوق 3.5 درصد از پرورش مرغ گوشتی کشور در این استان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی تحقق کامل بند 29 قانون بودجه 91 کل کشور را خواسته بهره‌برداران و تشکل‌های کشاورزی عنوان کرده و خواستار توجه بیشتر به حل برخی از مشکلات کشاورزان شد.

براساس بند 29 قانون بودجه91 کل کشور، به منظور حمایت از تولید و اشتغال، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی که دارای مجوز از بانک مرکزی هستند موظفند با درخواست متقاضی و پس از تایید هیئت مدیره بانک، اصل و سود اعم از سود قبل و بعد از سررسید تسهیلات ریالی یا ارزی سررسید شده و معوقه پرداختی به اشخاص حقیقی و یا حقوقی بابت فعالیت در امور تولیدی صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی را که در باز پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی به دلایل موجه دچار مشکل شده‌اند.

برای یک بار و تا 5 سال تقسیط از سرفصل مطالبات سررسید گذشته و معوق خارج کنند. همچنین با تایید هیئت مدیره مذکور جریمه خسارت تاخیر پس از تعیین تکلیف تا آن زمان و انجام تسویه حساب کامل مورد تایید بانک یا موسسه مالی و اعتباری بخشیده شود به نحوی که در این موارد تفاوتی میان سود قبل و پس از سررسید وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول