اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر گرگان:

گره معضل ترافیک گرگان با راهکارهای کوتاه‎مدت باز نمی‎شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: گره معضل ترافیک شهر گرگان که یکی از اولویت‎های مردم است با ارائه راهکارهای کوتاه‎مدت باز نمی‎شود.

گره معضل ترافیک گرگان با راهکارهای کوتاه‎مدت باز نمی‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان زهرا نورا در جمع اعضای شورای شهر گرگان در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: مسئله ترافیک گرگان نیازمند یک برنامه بلندمدت است که با همکاری شورای شهر، شهرداری، نظام مهندسی و استانداری می‎تواند رنگ تحقق به خود بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای روان‎سازی ترافیک کارهای زیادی صورت گرفته تصریح کرد: مدیریت ترافیکی کارآمد زمانی محقق می‎شود که همه دستگاه‎های اجرایی عزم جدی داشته باشند هر چند نقش شهروندان نیز در این راستا بسیار مهم است.

عضو شورای شهر گرگان با اشاره به اینکه مردم با استفاده از پارکینگ‎های عمومی می‎توانند در کاهش حجم ترافیک دخیل باشند متذکر شد: توسعه معابر مرکز گلستان نیز امری ضروری است که تخصیص اعتبارات ویژه‎ای را از سوی دولت می‎طلبد.

نورا با اشاره به اینکه طی 13 سال گذشته یک‎هزار میلیارد برای تملک گرگان هزینه شده افزود: با این حال هنوز هم شهرداری لازم است تا در راستای روکش آسفالت اقدامات اساسی انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه در دفع آب‎های سطحی و زیباسازی شهری عقب هستیم یادآور شد: باید در رفع این مشکل تلاش شود و امیدواریم با ایجاد سازمان زیباسازی مستقل نسبت به ایجاد شهری زیبا، شهروندان را از این موهبت برخوردار کنیم.

عضو شورای شهر گرگان در خصوص اقدامات شهرداری گرگان برای حل مشکلات شهری بیان داشت: توسعه شهری، خرید ملک برای احداث و توسعه معابر، فعالیت‎های عمومی و اختصاصی، بهبود عبور و مرور بیشترین حجم بودجه را به خود اختصاص داده است.

نورا از بازگشایی 30 معبر در گرگان خبر داد و ابراز داشت: شورای شهر گرگان با خرید املاک، تخریب، جابه‎جایی تاسیسات، خاک‎برداری، جدول گذاری، زیرسازی، آسفالت با پیشرفت 80 درصد در این دوره خدمات خوبی را به مردم ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: شروع پل زودگذر و تقاطع غیرمسطح در میدان شهید قندهاری با هزینه حدود 150 میلیارد ریال آغاز شده است.

عضو شورای شهر گرگان از اجرای پل‎های هوایی و زیرگذر عابر پیاده خبر داد و گفت: همچنین احداث و تعریض هفت پل بر روی رودخانه‎های شهر از جمله احداث پل قلعه‎خندان، پل نیایش، آغاز احداث پل اتصال خیابان ایرانمهر به بلوار شهید صیاد شیرازی، تعریض پل شهید مفتح، احداث پل شریعتی و پل نورالشهدا از دیگر اقدامات شورا و شهرداری بوده است.

نورا اضافه کرد: احداث فاز یک و دو پارک ملت، احداث پارک در تپه امام رضا، احداث نخستین پارک ماهیگیری در کوی امام حسین، احداث پارک قلعه خندان و... شهر گرگان را به فضایی مفرح و زیبا تبدیل کرده است.

وی در خصوص هزینه المان بسیج گفت: ایجاد این المان ماندگار در میدان بسیج گرگان برای شهروندان و مسافران این شهر با نورپردازی منحصر به فرد با جلوه زیبایی که به شهر داده اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال به ورودی شهر گرگان زیبایی و جذابیت بخشیده است.

عضو شورای شهر گرگان بیان کرد: طرح مکانیزه شدن فعالیت‎های شهری با هزینه 50 میلیارد ریال برای افزایش کیفیت بهداشت عمومی، حفظ محیط زیست، بهداشت کارکنان شهرداری و از همه مهمتر برای افزایش میزان رضایتمندی شهروندان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول