اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست خبری شهردار قم-1

دلبری: ترافیک قم تا سال آینده بهبود می‌یابد

خبرگزاری فارس: شهردار قم از بهبود بخشیدن به ترافیک قم تا سال آینده خبر داد و گفت: افزایش تعداد خودروها در جریان گسترش شهرنشینی با وضعیت معابر و خیابان‌ها سنخیتی ندارد.

دلبری: ترافیک قم تا سال آینده بهبود می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد دلبری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضرورت توسعه پایدار شهری را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در طول یک سال اخیر سعی کردیم تا شرایط سرمایه‌گذاری در شهر را تسهیل کنیم و برای این منظور دفتر ایجاد سرمایه‌گذاری در شهرداری‌های مناطق ایجاد کردیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هفت پروژه سرمایه‌گذاری مشارکتی داریم که به انعقاد قرارداد منجر شده است که از این تعداد دو پروژه به بهره‌برداری رسیده که پارکینگ مکانیزه یکی از آنهاست.

شهردار قم از مجتمع ناشران و مجموعه‌های تفریحی و رفاهی به عنوان دیگر پروژه‌های در دست اقدام یاد کرد و گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان سال حدود 12 پروژه به سرانجام برسد که البته این رقم در سال آینده چند برابر خواهد شد.

وی ایجاد پارکینگ را نخستین اولویت مدیریت شهری در ایجاد زیرساخت‌ها دانست و ایجاد مجتمع‌های اقامتی و کمپینگ‌ها را اولویت دوم مدیریت شهری قم برشمرد.

وی اذعان کرد: افزایش زمان ماندگاری زائران به ایجاد زیرساخت‌های مجتمع‌های تجاری و درآمد شهری می‌انجامد.

دلبری بازگشایی و تعریض معابر را از دیگر اقدامات شهرداری در سال جاری عنوان کرد و افزود: مصمم هستیم فاز یک منوریل را تا قبل از پایان دولت دهم به اتمام برسانیم و امیدواریم این فاز تا پایان امسال به صورت آزمایشی راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: مناقصه فاز دوم منوریل برگزار شده و فاز سوم نیز از پردیسان تا ورزشگاه یادگار امام و فرودگاه قم و سلفچگان توسط مشاور در حال طراحی است.

شهردار قم از روند پیشرفت پروژه ابراز رضایت کرد و افزود: بخش cibel منوریل 75 درصد و ناوگان آن نیز حدود 38 درصد پیشرفت داشته که به محض ورود ناوگان منوریل پیشرفت بیشتری خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: منوریل قم کار انحصاری در کشور خواهد بود که به لحاظ اقتصادی نیز کاری عاقلانه و منطقی است.

دلبری با اشاره به تملکات اراضی در مسیر طرح خیابان عمار یاسر و نیز بلوار پیامبر اعظم(ص)، تملک را مشکل‌ترین کار مدیریت شهری دانست و تاکید کرد: در زمینه اجرای طرح منوریل هیچ تملکی انجام ندادیم و تنها از ظرفیت رودخانه استفاده کردیم.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه 1888 برای ثبت پیشنهادات و شکایات شهروندان از مأموران شهرداری خبر داد و خاطر نشان کرد: با این اقدام سامانه 137 به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان در مورد شهر پاسخ خواهد داد.

شهردار قم با نامتناسب خواندن طول معابر و شوارع قم با میزان خودروهای تولید شده وعده داد: وضعیت ترافیک قم تا سال آینده بهبود خواهد یافت.

وی در مورد اقدامات شهرداری قم برای ترویج و رعایت فرهنگ شهروندی ابراز داشت: از سال گذشته اقدامات خوبی را در این خصوص شروع کردیم که از جمله می‌توان به ایجاد چهار فرهنگسرا در قم اشاره کرد.

دلبری خاطر نشان کرد: امسال نیز شش خانه دانش را در دستور کار قرار دادیم ضمن اینکه شش سالن ورزشی و چمن مصنوعی در دست احداث است تا سرانه فضای تفریحی استان افزایش پیدا کند.

وی همچنین از آماده کردن پنج جلد کتاب فرهنگ شهروندی خبر داد و خاطر نشان کرد: دو جلد این کتاب‌ها آماده چاپ است و سه جلد دیگر در مرحله ویراستاری قرار دارد که توزیع آن می‌تواند در ارتقای فرهنگ شهروندی مؤثر باشد.

شهردار قم از ساماندهی آرامستان‌ها خبر داد و افزود: به دلیل دوری مسافت بهشت معصومه از قم و سختی تردد شهروندان، زمینی در نزدیکی جمکران خریداری کرده و در نظر داریم آرامستانی در این محل ایجاد کنیم.

وی همچنین از احداث سالن پذیرایی و مراسم‌ها در بهشت معصومه خبر داد و عنوان کرد: دفن اموات داخل شهر سبب ایجاد آلودگی‌هایی می‌شود و به همین دلیل قرار است به کسانی که اقدام به خرید قبر در آرامستان‌های داخل شهر کرده‌اند، در بهشت معصومه قبر رایگان داده شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول