اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

8500 پرونده مددجویی در کردستان آماده معرفی به بانک‌هاست‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌ کردستان گفت: 8 هزار و 500 پرونده اشتغال مددجویان زیر پوشش این نهاد برای دریافت تسهیلات آماده تحویل به بانک‌های عامل استان است.

8500 پرونده مددجویی در کردستان آماده معرفی به بانک‌هاست‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد بعدازظهر امروز در جمع مسئولین اشتغال و خودکفایی کمیته امداد شهرستان‌های تابعه استان در سنندج، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از یک‌هزار و 381 طرح اشتغال‌ مددجویی با صرف اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال در این استان ایجاد شده است.

به گفته وی، بیش از 8 هزار و 500 مورد خدمات مشاوره‌ای در زمینه تثبیت اشتغال هم از ابتدای سال‌جاری در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان زیرپوشش این نهاد به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها مورد توجه بوده و برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این راستا انجام شده است.

به گفته وی، امسال بحث ایجاد اشتغال با توجه به نام‌گذاری سال‌جاری به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان به تحریم‌های اقتصادی و بحث اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و گفت: طبیعتاً در شرایط کنونی به دلیل تحریم‌ها بر قشر ضعیف جامعه بیش از دیگر اقشار فشار وارد می‌شود به همین دلیل رسالت کمیته امداد نسبت به گذشته سنگین‌تر خواهد بود.

موسی‌نژاد تصریح کرد: جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) قشر ضعیف جامعه است و برای جلوگیری از ایجاد فشار بر آنها این نهاد مقدس در بحث توانمندسازی مددجویان به جد وارد عمل شده است.

وی افزود: ایجاد اشتغال، توسعه بیمه‌های اجتماعی و بیمه‌ طرح‌های خودکفایی از جمله برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در راستای توانمند کردن مددجویان زیرپوشش است.

وی با بیان اینکه بحث اشتغال در کمیته امداد امام خمینی(ره) از سال گذشته به صورت جهادی آغاز شده است، تصریح کرد: این نهاد مقدس با ایجاد بیش از 9 هزار و 700 فرصت شغلی و ثبت آن در سامانه رصد موفق به کسب رتبه نخست استان در زمینه اشتغال‌زایی بوده است.

به گفته موسی‌نژاد، توجه به بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی از دیگر اولویت‌های این نهاد مقدس است که در رشته‌های مختلف با توجه به نیاز و استعدادیابی مددجویان اجرا و تاثیر بسزایی در پایداری شغل‌ها ایجاد شده دارد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها به عمل آماده تمامی مددجویان مستعد اشتغال در این نهاد صاحب شغل می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از اختصاص 20 درصد از تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها به بحث اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد مقدس خبر داد.

*افزایش 60 درصدی اعتبارات اشتغال مددجویان کردستانی

وی از افزایش 60 درصدی اعتبارات اشتغال مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اعتبارات اشتغال مددجویان این استان در سال گذشته 50 میلیارد تومان بوده که امسال با افزایش 60 درصدی به 80 میلیارد تومان رسیده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری و تعامل خوب بانک‌های عامل استان در زمینه پرداخت به موقع تسهیلات اشتغال اظهار ‌امیدواری کرد امسال نیز شاهد همکاری و تعامل بیش از پیش بانک‌ها به منظور تحقق اهداف کمیته امداد در زمینه اشتغال‌زایی مددجویان باشیم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول