اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کلینیک تخصصی صرع بیمارستان رضوی:

20 درصد بیماری صرع مقاوم به درمان منشأ روانپزشکی دارند

خبرگزاری فارس: مدیر کلینیک تخصصی صرع بیمارستان رضوی گفت: تقریباً 20 درصد بیماران مبتلا به صرع مقاوم منشأ روانپزشکی دارند و داروهایی که برای کنترل بیماری آنها استفاده می‌شود هیچ تاثیر درمانی ندارد.

20 درصد بیماری صرع مقاوم به درمان منشأ روانپزشکی دارند

محسن آقایی حکاک در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب در بیمارستان رضوی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: بیمار مبتلا به صرع فردی است که به علت دیس‌شارژهای صرعی غیرطبیعی در مغز خود دچار حملات می‌شود.

مدیر کلینیک تخصصی صرع بیمارستان رضوی افزود: بررسی بر روی بعضی از بیماران که مبتلا به تشنج هستند و به درمان‌های دارویی جواب در دنیا صورت گرفت و مشاهده شد که این بیماران مبتلا به صرع نیستند.

آقایی حکاک خاطرنشان کرد: این بیماران دچار حملاتی می‌شوند که منشأ روانپزشکی دارد و به خاطر مشکلات روحی و روانی اتفاق می‌افتد که تشخیص این اختلال بدون انجام مانیتورینگ بسیار مشکل است.

وی یادآور شد: با این ایده اولیه بیمارانی را که به ما مراجعه کرده‌ و مقاوم به درمان بودند را بررسی‌هایی به مدت یک سال انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که تقریباً 20 درصد بیماران مبتلا به صرع مقاوم منشا روانپزشکی دارند و داروهایی که برای کنترل بیماری آنها استفاده می‌شود هیچ تاثیر درمانی ندارد و چون با دوز بالاست عوارض خطرناکی را برای بیمار دارد.

مدیر کلینیک تخصصی صرع بیمارستان رضوی در ارتباط با عوامل بیماری صرع گفت: ژنتیک، اختلالات مغزی دوران جنینی، حوادث هنگام زایمان، اختلالات ساختمانی مغز، تومورها و کیست‌های مغزی، اختلالات عروقی مغز و ضربه‌های مغزی از عواملی است که می‌تواند سبب بیماری صرع شود.

آقایی حکاک افزود: 80 درصد بیماری صرع با درمان‌های دارویی قابل کنترل است و در صرع‌های مقاوم به درمان پس از تشخیص تکمیلی که علت مقاوم بودن مشخص می‌شود که گاهی اوقات به خاطر تشخیص نادرست و گاهی درمان مناسب است.

وی تاکید کرد: گاهی تشخیص و درمان درست است اما به خاطر ماهیت بیماری که یک کانون تشنجات در مغز وجود دارد و به دارو جواب نمی‌دهد باید با روش‌های تخصصی شناسایی و کانون را پیدا کرد که این بیماران را می‌توان به روش جراحی درمان کرد.

مدیر کلینیک تخصصی صرع بیمارستان رضوی اظهار کرد: از یک سال و نیم قبل در بیمارستان رضوی بخش تخصصی صرع راه‌اندازی شده این جراحی‌ها در حال انجام است و تعداد زیادی از بیماران تحت مانیتورینگ قرار گرفتند و پس از تشخیص دقیق بیماری با تغییر و تعدیل دوز درمانی توانستند کنترل بهتر حملات خود را داشته باشند.

آقایی حکاک گفت: در بیماری صرع مقاوم به درمان نیز بیماران تحت عمل جراحی قرار گرفتند و توانستند برای همیشه از تشنج رهایی پیدا کنند اما برخی از بیماران با وجود تمام کارهایی که انجام می‌شود متاسفانه باز هم مقاوم هستند و در حال حاضر درمانی برای آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول