اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

راه‌اندازی رشته دستیاری جراحی مغز و اعصاب در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از پیگیری برای راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی جدید نظیر جراجی مغز و اعصاب و اورولوژی در مقطع دستیاری خبر داد.

راه‌اندازی رشته دستیاری جراحی مغز و اعصاب در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد آزادبخت عصر امروز  در مراسم آغاز به کار دوره آموزشی توانمندسازی دستیاری در ساری تعداد دستیاران این مجموعه دانشگاهی را 230 نفر دانست و افزود: این رقم در سال 72، 18 نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد رشته‌های دستیاری پزشکی این مجموعه در سال‌های اخیر افزایش یافته است و به 14 رشته تحصیلی رسید، تصریح کرد: بیشترین تعداد دانشجویان دستیاری پزشکی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رشته قلب و عروق است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از پیگیری برای راه‌اندازی رشته تحصیلی جدید نظیر جراحی مغز و اعصاب و اورولوژی در مقطع دستیاری خبر داد و خاطرنشان ساخت: با توجه به راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی جدید نیازمند پذیرش اعضای هیئت علمی جدید نیز هستیم و اقدامات لازم در این راستا در حال انجام است .

آزادبخت با بیان اینکه بیش از 5 هزار و 500 دانشجو در این مجموعه دانشگاهی مشغول تحصیل هستند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای 9 دانشکده و یک واحد بین‌الملل است. 

وی به اجرای برنامه‌های متعدد به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر در مراکز آموزشی درمانی پرداخت و اظهار داشت: فضاهای فیزیکی بیمارستان‌های آموزشی این استان نامناسب است به همین منظور اقدامات جدی برای رفع این معضل در دست اجراست.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به ضریب اشتغال بالای تخت‌های بیمارستانی در مراکز آموزشی این استان اشاره و تصریح کرد  ضریب بالای اشغال تخت بیمارستانی، نشان‌دهنده مراجعه‌های زیاد به این مراکز است.

آزادبخت افزایش تعداد اطاق عمل و ایجاد بخش جدید گوارش و ریه را از مهم‌ترین اقدامات بیمارستان امام خمینی (ره) ساری دانست و گفت: با پیگیری‌های انجام شده در آینده نزدیک شاهد تحقق این امر خواهیم بود.

به گزارش فارس، دوره آموزشی توانمندسازی دستیاری از اول شهریورماه  با حضور 58 دستیار پزشکی جدید الورود در 12 رشته در دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد. 

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول