اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن داروسازان استان اصفهان:

مصرف قرص‌های ضد بارداری تأثیری در ایجاد سکته مغزی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن داروسازان استان اصفهان گفت: با وجودی که قرص‌های ضد بارداری به مرور سبب تضعیف شدن اعصاب فرد می‌شود اما تاکنون تأثیرگذاری مستقیم این قرص‌ها بر وقوع سکته مغزی اثبات نشده است.

مصرف قرص‌های ضد بارداری تأثیری در ایجاد سکته مغزی ندارد

محمد مؤمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: زمانی می‌توان گفت مصرف این نوع قرص‌ها در ایجاد سکته مغزی نقش دارد که در مرکز ثبت عوارض ناخواسته دارو گزارش شده باشد.

وی افزود: تنها عوارضی که با مصرف این قرص‌ها بر برخی از مصرف‌کنندگان عارض می‌شود، اضافه وزن و ضعیف شدن سیستم اعصاب است.

رئیس انجمن داروسازان استان اصفهان با اشاره به اینکه سیستم اعصاب یک در هزار نفر از مصرف‌کنندگان قرص‌های ضد بارداری ضعیف گزارش شده است، ادامه داد: اگر در یک خانواده یا فامیل شاهد ابتلا چندین نفر به این عوارض هستیم به دلیل ژن موجود در آنها است و ارتباطی به مضر بودن قرص‌های ضد بارداری ندارد.

وی عارضه اضافه وزن را برای دخترانی که مصرف‌کننده قرص‌های ضد بارداری بیش از یک ماه هستند را تنها عوارض مصرف این قرص‌ها خواند و تصریح کرد: با توجه به استفاده این‌گونه قرص‌ها در دختران جوان و با عنایت به اینکه سیستم بدنی آنها قوی‌تر است، بنابراین  مصرف این قرص‌ها تأثیری بر سیستم اعصاب آنها ندارد.

مؤمنی تاکید کرد: مصرف این نوع قرص‌ها برای دخترها عوارض کمتری به دنبال دارد.

وی خرید و مصرف داروهای ضد بارداری در داروخانه‌ها پس از مسکن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها را بیشترین داروی مصرفی مردم اعلام و اضافه کرد: با توجه به اینکه این دارو در داروخانه‌های دولتی رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد، همچنین ارزان بودن قیمت آن و تامین نیاز یک ماهه مصرف کنندگان، سبب شده تا این دارو خریداران زیادی داشته باشد.

رئیس انجمن داروسازان استان اصفهان افزود: در صورتی که اثر سکته مغزی این داروها اثبات شده بود سازمان جهانی بهداشت مصرف وزارت بهداشت توزیع و مصرف رایگان آن را تجویز نمی‌کرد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول