اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

خانواده سقزی اعضای فرزند 2 ساله مرگ مغزی خود را اهدا کردند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برای دهمین بار در استان کردستان خانواده سقزی اعضای فرزند مرگ مغزی خود را به نیازمندان اهدا کردند.

خانواده سقزی اعضای فرزند 2 ساله مرگ مغزی خود را اهدا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یک کودک کردستانی 2 سال و سه ماهه‌ که دچار مرگ مغزی شده بود، برای زندگی دوباره بخشیدن به کودکان نیازمند پیوند عضو، به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شد.

به گفته وی، هلیا عبداللهی به علت سانحه برق گرفتگی دچار مرگ مغزی شده است و با موافقت خانواده‌اش برای عمل اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران انتقال یافت.

قدیمی تصریح کرد: این بیمار چهارمین بیمار مرگ مغزی امسال در استان است که با رضایت خانواده‌اش، اعضایش به بیماران نیازمند اهدا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: شهید امان‌اللهی نخستین کردستانی بود که اعضای بدنش را اهدا کردند، البته تمامی اقدامات این اهدا، در تهران انجام شد.

قدیمی اعلام کرد: از خردادماه سال 89 تاکنون، اهدای اعضای افراد مرگ مغزی در کردستان آهنگ قابل تقدیری به خود گرفته است، به گونه‌ای که در سال 89 شاهد اهدای اعضای دو تن از هم استانی‌هایمان بودیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هم چهار مورد اهدای عضو در استان انجام شد، خاطرنشان کرد: در پنج ماهه اول سال‌جاری نیز چهار مورد اهدای عضو در استان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: 10 مورد اهدای عضو افراد مرگ مغزی در کردستان از شهرستان‌های سنندج، بیجار، سقز، مریوان، سروآباد و کامیاران بوده‌اند.

قدیمی بیان داشت: اهدای عضو افراد مرگ مغزی پس از تایید تیم متخصصان دارای صلاحیت و نیز با رضایت خانواده آنها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 52 عضو از بدن فردی که دچار مرگ مغزی شده‌اند قابلیت پیوند دارد، اظهار داشت: اغلب، 7 تا 8 عضو حیاتی از جمله قلب، کبد، ریه، کلیه و قرنیه افراد مرگ مغزی، پیوند می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: نکته مهم در بحث اهدای عضو در جامعه اسلامی ما، اعتماد مردم به توانایی جامعه پزشکی برای انجام عمل پیوند و نجات جان بیماران نیازمند است.

قدیمی، توانایی پیوند عضو در مراکز خاص داخل کشور را افتخاری برای جامعه پزشکان ایرانی خواند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: مردم کشورمان با ایمان به اینکه بعد از مرگ دنیای دیگری هم وجود دارد، اعضای عزیزانشان را که دچار مرگ مغزی شده‌اند، به افراد نیازمند عضو، اهدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که اعضای بدن عزیزانشان را اهدا می‌کنند، تنها به خاطر باور و اعتقاد خود و بدون هیچ آشنایی و هماهنگی قبلی با دریافت‌کنندگان عضو اقدام به این امر خداپسندانه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان داشت: اهدای اعضای یک فرد دچار مرگ مغزی موجب زندگی دوباره بخشیدن به حداقل 5 تا 6 نفر می‌شود.

گفتنی است، هلیا عبداللهی، فرزند رسول، متولد شهرستان سقز بعد از 10 روز بستری در بیمارستان بعثت سنندج به بیمارستان امام خمینی تهران(ره) برای اهدای عضو به نیازمندان اعزام شد.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول