اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن مغز و اعصاب کودکان ایران:

همایش مغز و اعصاب هر سال در یک شهر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن مغز و اعصاب کودکان ایران از برگزاری همایش مغز و اعصاب در یکی از شهرهای کشور به صورت سالانه خبر داد.

همایش مغز و اعصاب هر سال در یک شهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد غفرانی در مراسم افتتاح نخستین همایش بین‌المللی مغز و اعصاب زنجان که در سالن روزبه بیمارستان ایت‌الله موسوی برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل انجمن مغز و اعصاب کودکان ایران با تلاش فراوانی محقق شده است.

وی با اشاره به تشکیل انجمن مغز و اعصاب کودکان ایران در سال 79 افزود: از زمان تشکیل انجمن، اعضای آن سالانه یک همایش برگزار کرده‌اند.

استاد برجسته مغز و اعصاب اطفال با اشاره به اینکه همایش مغز و اعصاب ایران هر سال در یکی از شهرهای ایران برگزار می‌شود، اضافه کرد: باید اعتراف کرد که کیفیت همایش‌های برگزار شده همیشه از همایش سال پیش آن بهتر بوده است.

وی به چاپ کتاب بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان توسط محمودرضا اشرفی اشاره کرد و گفت: این کتاب مفید در واقع ویژه خانواده‌هایی است که به طبیب دسترسی ندارند.

رئیس انجمن مغز و اعصاب کودکان ایران در سخنرانی دوم خود که با عنوان اخلاق پزشکی انجام شد، اسلام را دارای سه پایه اساسی عقاید، احکام و اخلاق دانست و تاکید کرد: تحقق دو پایه عقاید و احکام منوط به پایداری اخلاق است.

وی هدف از عبادت و عمل به احکام دین مبین اسلام را اخلاق اعلام کرد و افزود: اخلاق موضوع ویژه در تعالیم این دین محسوب می‌شود.

غفرانی با یادآوری نمونه‌هایی از آیه‌های قرآن تاکید کرد: قرآن و عترت برای اخلاق جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته است.

وی با اشاره به باطل بودن تقلید در اصول دین اضافه کرد: در برخی از آیات الهی تزکیه در تعالیم اسلام جلوتر از تعلیم آورده شده است.

استاد برجسته مغز و اعصاب اطفال به 11 قسم خداوند در سوره شمس اشاره کرد و گفت: خداوند بعد از 11 قسم به اهمیت عقل اشاره می‌کند.

وی بر لزوم فراهم‌کردن اسباب سعادت تاکید کرد و افزود: بر اساس تعالیم دین اسلام سعادت بدون آماده‌کردن زمینه امکان‌پذیر نخواهد بود.

غفرانی دنیا را گذرگاه آخرت اعلام کرد و ادامه داد: انسان باید خودش را برای سفر جاودان آماده کند، چرا که انسان برای آخرت آفریده شده است.

وی انجام سفر جاودان را مستلزم فراهم‌کردن توشه دانست و اضافه کرد: انسان در نهایت به ملاقات خدا نائل خواهد شد.

شایان ذکر است، از دکتر غفرانی توسط مسئولان استان زنجان تقدیر شد.

نخستین همایش بین‌المللی نورولوژی زنجان که در واقع دوازدهمین همایش از این نوع در کشور محسوب می‌شود، از صبح روز چهارشنبه آغاز به کار کرده و تا 12 شهریور ماه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول