اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی گناباد:

انتقال تجربیات خانواده‌ها در مسئله ازدواج ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: با توجه به مسائل کنونی امر ازدواج، انتقال تجربیات به جوانان در این مسئله وظایف خانواده‌ها، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را دو چندان کرده است.

انتقال تجربیات خانواده‌ها در مسئله ازدواج ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علی ستوسر ظهر امروز در نشست خبری که در محل اورژانس اجتماعی گناباد برگزار شد، اظهار داشت: در شش ماهه اول سال، در 490 مورد در بحث مداخلات، ارائه خدمت در اورژانس اجتماعی گناباد صورت گرفته است.

ستوسر ادامه داد: در گناباد جامعه هدف کودک آزاری، همسرآزاری، فرار از منزل، خودکشی، روابط نامشروع، کودکان خیابانی، طلاق و اختلالات هویت جنسی است که در این میان تنها بحرانی که در گناباد مشاهده نشده است بحران اختلال هویت جنسی است.

رئیس اداره بهزیستی گناباد با بیان اینکه آمار طلاق به هیچ‌وجه خوشایند نیست، افزود: علت 50 درصد بزهکاری‌های موجود مطابق آماری که دفتر تحقیقات مجلس ارائه کرده است، طلاق است و این در حالی است که مشکلات عاطفی برای فرزندانی که پدر و مادر آنها از هم جدا شده‌اند بیشتر خواهد بود.

ستوسر بیان داشت: در شش ماهه نخست امسال، نسبت به همین زمان در سال گذشته، تعداد مراجعان طلاق به اورژانس اجتماعی گناباد، 17 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از این تعداد 19.4 درصد منجر به سازش، 32.4 درصد در دست اقدام و 48.2 درصد به قوه قضائیه جهت طلاق ارجاع شده است.

رئیس اداره بهزیستی گناباد تصریح کرد: با ازدواج‌های بی‌تدبیری که اتفاق می‌افتد زشتی امر طلاق از بین می‌رود و اکثر ازدواج‌ها از روی ناآگاهی و بدون اطلاع صورت می‌گیرد.

وی افزود: البته به آمار طلاق شهرستان گناباد از ثبت اسناد نمی‌شود درست استناد کرد چون آمار ثبت اسناد مربوط به هم شهرستان گناباد و هم شهرستان بجستان است.

ستوسر تصریح کرد: در شهرستان گناباد، دخالت اطرافیان مهم‌ترین و اعتیاد و عدم علاقه دومین و سومین علل اصلی طلاق است.

وی گفت: جامعه کنونی با جامعه 50 سال پیش متفاوت است بنابراین نوع رفتارها در رابطه با در بحث ازدواج باید متفاوت‌تر است.

رئیس اداره بهزیستی گناباد افزود: در حال حاضر به دلیل افزایش تکلف‌ها و چشم و هم چشمی‌ها صله‌رحم کمتر شده و انتقال تجربیات نیز کمتر صورت می‌گیرد و این کمبودها وظایف مهدها، آموزش و پرورش و خانواده‌ها و دانشگاه‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

ستوسر گفت: در مجموع 3هزار و 787 مورد در اورژانس اجتماعی گناباد در بحث طلاق به خانواده‌ها خدمت ارائه شده است.

وی بیان داشت: تغییر ذائقه جنسی که اتفاق افتاده مربوط به فرهنگ‌ها نیست بلکه حاصل برخی برنامه‌های ماهواره است که به نوعی همان جنگ‌نرم محسوب می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: با توجه به مسائل کنونی امر ازدواج، انتقال تجربیات به جوانان در این مسئله وظایف خانواده‌ها، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را دو چندان کرده است.

وی بیان داشت: دادگستری و نیروی انتظامی در مورد پرونده‌های مربوط به طلاق با ما همکاری خوبی دارند، علاوه برا این در بحث طلاق تحقیقاتی به همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

ستوسر تصریح کرد: کار اصلی اورژانس اجتماعی گناباد جوابگو بودن به مراجعین است ولی کارهایی ورای مسئولیت اورژانس انجام می‌شود تا در درازمدت شاهد حل بهتر مشکل طلاق باشیم.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول