اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل:

اردبیل بیش از 3 میلیارد متر‌مکعب ظرفیت منابع آبی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت:‌ کل پتانسیل منابع آبی استان اردبیل 3 میلیارد و 430 میلیون مترمکعب است که قسمتی از آن در داخل استان و یا خارج از استان تامین می‌شود.

اردبیل بیش از 3 میلیارد متر‌مکعب ظرفیت منابع آبی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود نجفیان ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در محل اجرای شبکه سدخداآفرین با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های شرکت آب منطقه‌ای به عنوان زیر‌مجموعه وزارت نیرو مدیریت منابع آب و تامین آن برای مصارف مختلف است، اظهار داشت: ‌در عصری که به نام عصر جنگ برای تصاحب آب لقب گرفته است باید قدر منابع آبی و محدودیت‌های احتمالی آن را بدانیم.

وی متوسط تولید آب و منابع آبی را در کشور و استان اردبیل پایین‌تر از استاندارد جهانی توصیف کرد و یادآور شد: به رغم این محدودیت‌ها تامین مناسب و آب شرب و کشاورزی در اولویت است و امروز مدیرتی کلان این بخش از مسائل ارزشمند و مهمی است که بدون اعمال سلیقه خاص سیاست‌گذاری‌ها در این حوزه زیر‌نظر مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل آب و تامین منابع مورد نیاز را یک مسئله استراتژیک و با اهمیت توصیف کرد و گفت: بیشترین منابع بهره‌برداری استان از منابع آبی در حدود 3 میلیارد و 132 میلیون متر‌مکعب مربوط به آب‌های سطحی است که از طریق رودخانه‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

نجفیان تاکید کرد: حدود 300 میلیون متر‌مکعب برداشت زیر‌زمینی انجام می‌شود که این میزان آرام آرام رو به کاهش گذاشته و سعی می‌شود بهینه مصرف کردن در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این وی در پایان سخنان خود به پروژه‌های مهر ماندگار استان اردبیل در حوزه امور آب اشاره کرد و اظهار داشت:‌ این پروژه‌ها شامل تکمیل پایاب سد خدا آفرین، سبلان،‌ پامچی، بالهارود، سدگیوی و کلاسر و احمدبیگلو است که قرار است تا پایان دولت دهم و تا سه ماه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول