اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

برگزاری دوره پایش کیفیت آب‌های سطحی در زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: نخستین دوره تحلیل داده‌های پایش کیفیت آ‌ب‌های سطحی سیستان‌و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.

برگزاری دوره پایش کیفیت آب‌های سطحی در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، خسرو افضلی امروز در جمع کارشناسان محیط زیست کشور در هتل استقلال زاهدان اظهار داشت: با توجه به ظهور پدیده‌های‌ نو زیست محیطی در جهان و نیاز سنجی صورت گرفته، اولویت‌ ارتقای سطح کیفی آموزش کارشناسان محیط زیست استان، ضرورتی مهم است.

وی ادامه داد: بنابراین فرصتی برای هم اندیشی و حل مشکلات اکوزیستی، آشنایی و همسو بودن با نوع عملکرد کارشناسان سایر استان‌های کشور، تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از پایش منابع آب و آلاینده‌ها بر اساس اهداف پایش، با همکاری دفتر آب و خاک استان این همایش آموزشی به مدت دو روز در زاهدان در حال برگزاری است.

افضلی عملکرد محیط زیست استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رتبه سال 90 سیستان‌و‌بلوچستان در سطح کشور، از 17 به چهار ارتقا یافته که این امر بیانگر عملکرد مطلوب مسئولان و کارشناسان استانی است.

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فرآیند این دوره‌ها ادامه می‌یابد و دو دوره دیگر نیز در این زمینه در آینده نزدیک برگزار که دوره سوم نیز در شیراز است.

وی با اشاره به فناوری‌های نوین زیست محیطی و پدیده‌های نو ظهور طبیعت یادآور شد: دوره دوم به منظور استفاده از این فناوری‌ها در پایش کیفی منابع آب و دوره سوم به منظور بررسی کیفیت منابع آب‌های زیر زمینی با اولویت قنات‌ها است.

افضلی همچنین به طرح موفقیت آمیز جابجایی 30 هزار کلنی مرجان‌ها با سلامت 98 درصد در سال 90 اشاره کرد و گفت: در مباحث پایش دریایی و سازه‌ها طرح‌ها و برنامه‌های مفیدی در دست اجرا است.

وی مهم‌ترین طرح‌های در حال اجرای سال جاری را مرکز پایش دریایی 600 متری دریای عمان با همکاری راه و شهرسازی استان از محل مصوبات سفر، مرکز پایش شهرستان چابهار در پارک 100 هکتاری بهاران با سبک نوین الهام گرفته از طبیعت دریا و همچنین توسعه تحقیقات زیست محیطی دریا و استفاده و مدیریت بهینه از منابع آبی و جلوگیری از خشک شدن تالاب‌های هامون عنوان کرد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول