اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بجنورد:

آب‌های سطحی در بجنورد سامان می‌یابد

خبرگزاری فارس: شهردار بجنورد اعلام کرد: با اجرای شبکه جمع‌آوری و انتقال آب‌های سطحی در این شهر پس از سال‌ها سامان می‌یابد.

آب‌های سطحی در بجنورد سامان می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، کیوان دژهوت پیش از ظهر امروز در جریان بازدید استاندار خراسان‌شمالی از پروژه‌های عمرانی این شهر اظهار کرد: با اجرای این طرح آب‌های سطحی واقع در جنوب این شهر به میدان دفاع مقدس سرازیر و پس از آن از طریق خط انتقال به سیل‌بند پل نیروگاه انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه لوله‌های مربوط به شبکه جمع‌آوری و انتقال آب‌های سطحی خریداری و در جوار پایانه مسافربری بجنورد دپو شده است، گفت: این طرح هم‌زمان با پروژه تقاطع غیر همسطح چهارراه شهدای بجنورد در ماه جاری اجرایی می‌شود.

دژهوت از آب‌های سطحی به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات شهر بجنورد یاد کرد و افزود: اکنون پس از هر بار بارش، آب‌های سطحی از سمت جنوب شهر به هسته مرکزی بجنورد میادین کارگر و شهید سرازیر شده و مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح شهرداری با کمک ستاد حوادث 17 میلیارد ریال اعتبار تأمین کرده است، گفت:‌ بر اساس برنامه قرار است تا این پروژه تا یک سال آینده اجرا و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش فارس، شهردار بجنورد همچنین در جریان بازدید استاندار خراسان‌شمالی از بوستان ملی بش‌قارداش بجنورد، از ایجاد شهربازی در این مجموعه خبر داد.

دژهوت تصریح کرد: اخیراً سرمایه‌گذاری برای احداث شهربازی اعلام آمادگی کرده که شهرداری نیز از این سرمایه‌گذار استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه بوستان بش‌قارداش در فضایی به وسعت حدود 400 هکتار قرار دارد، گفت: البته هم‌اکنون هسته مرکزی این پارک در فضای 37 هکتار بوده که توسعه فضای سبز در آن از اولویت‌های شهرداری است.

شهردار بجنورد همچنین یکی از مشکلات این پارک را پارکینگ عنوان کرد و گفت:‌ همه ساله میلیون‌ها زائر و مسافر از این پارک دیدن و اطراق می‌کنند، از این رو توسعه پارکینگ این بوستان نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی همچنین از ساخت سد خاکی بش قارداش در تابستان به منظور تأمین آب این بوستان خبر داد و افزود: برای ساخت این سد 10 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بوده که آورده شهرداری زمین و وزارت نیرو اعتبار اجرای این سد را تأمین کرده است.

دژهوت همچنین در جریان بازدید نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی از کنارگذر جنوبی این شهر گفت: این پروژه 12 کیلومتر طول داشته که غرب این شهر را به صورت یک رینگ به شرق بجنورد و با گذر از پادگان ارتش، ملکش، دانشگاه آزاد و قلعه عزیز متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه عرض این کنارگذر با یک باند رفت و برگشت 62 متر است، افزود: برای اجرای این پروژه 25 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گفته شهردار بجنورد، تاکنون دو میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که 800 میلیون تومان آن از محل منابع دولتی تأمین شده است.

وی زمان آغاز این پروژه را از سال 87 عنوان و بر تأمین اعتبارات برای تکمیل این پروژه تاکید کرد.

دژهوت همچنین در بازدید استاندار خراسان‌شمالی از شهرک ناوک بجنورد گفت: این شهرک پس از تغییر کاربری باغ اردشیر به این شهرک تبدیل شده که بخشی از آن برای سرمایه‌گذاری ساخت واحدهای مسکونی و بخش دیگر در قالب ساخت فضای سبز و پارک سرداران شهید و همچنین ساختمان شهرداری منطقه دو اختصاص یافته است.

شهردار بجنورد اظهار کرد: ساختمان شهرداری نیز امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در امتداد این شهرک و در مسیر سیل‌بند پارک خطی احداث شده است، گفت: این پارک تا بوستان آفرینش بجنورد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول