اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل عنوان کرد

تهیه طرح جامع هدایت آب‌های سطحی برای شهر‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: تهیه طرح جامع هدایت آب‌های سطحی برای شهرهای استان اردبیل یک اقدام تاثیر‌گذار و علمی است که در کاهش آسیب و خطر‌پذیری شهرها نقش مؤثری دارد.

تهیه طرح جامع هدایت آب‌های سطحی برای شهر‌های اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو ظهر امروز در نشست اعضای کمیته‌ها و کار گروه‌های بحران استان اردبیل با ابراز خرسندی از تهیه طرح جامع هدایت آب‌های سطحی در شهرهای مختلف استان به عنوان یک طرح ایده‌ال و مطلوب علمی اظهار داشت: در برخی از روستاها و مناطق شهری با اقدامی فوری و تغییرات جزیی می‌توان در این زمینه علاج‌بخشی کرد به‌گونه‌ای که در شهر بیله‌سوار آسیب و تهدید در این زمینه را با اجرای مسیر انحرافی و لایروبی انهار و رودخانه‌های فصلی و ساماندهی آنها برطرف کرد.

وی خاطر نشان کرد:‌ هر چند تهیه طرح جامع در این زمینه مناسب و مطلوب است اما نباید در اجرای طرح‌های مقطعی و موردی منتظر تهیه طرح بوده و کار را به تعویق انداخت.

معاون عمرانی استاندار اردبیل با ابراز خرسندی از تشکیل جلسه مدیریت عالی بحران کشور و تصویب 12 مصوبه یادآور شد: انتقادی که در این زمینه وارد است اینکه از 12 بند مصوب اعتبار خاصی در اختیار استاندار به عنوان مقام عالی استان قرار داده نشده است چرا که اگر این کار انجام می‌شد با اختیارات استان ایراد و اشکالات بسیاری در محدوده شهری و روستایی قابل برطرف شدن بود.

بیگدلو با ابراز خرسندی از انتخاب استان اردبیل به عنوان استان نمونه کشور در برگزاری مانور زلزله سراسری مدارس کشور در سال گذشته بیان داشت: هدف اصلی کار گروه تخصصی مسکن کاهش آسیب‌پذیری و ارتقای وضعیت بهبود مقاوم‌سازی و تأمین مسکن مورد نیاز است تا ضمن کاهش آسیب‌ها شرایط سکونت دایم و موقت مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد.

این مسئول با اعلام اینکه سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی از درجه آسیب‌پذیری مختلفی برخوردار هستند که باید این درجه‌بندی‌ها مشخص شود، ادامه داد: اگر این سکونت‌گاه‌های آسیب‌پذیر شناسایی شود از بروز حوادث مختلف جلوگیری می‌شود.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: هلال احمر و دیگر کار گروه‌های تخصصی شورای بحران استان باید به نحوی پیش‌بینی ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان را بکنند تا اگر حادثه‌ای رخ داد در کمترین زمان اسکان موقت، اضطراری اتفاق افتاده و خدمات بهینه و مورد نیاز ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بیگدلو در پایان سخنان خود اظهار داشت: اغلب سکونت‌گاه‌های کم‌دوام و بی‌دوام ما در حاشیه شهرها واقع شده و در این زمینه شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها باید کمیته‌های کاری برای جلوگیری از ساخت و ‌سازهای بی‌رویه کم‌دوام و شبانه را انجام دهند تا هیچ کس به خود جرأت ساخت واحدهای مسکونی بی‌دوام را ندهد.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول