اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی گیلان:

شجره طیبه صالحین زاویه فکر دانشجویان باشد

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی گیلان گفت: تمام زاویه فکری ما باید بسیج و شجره طیبه صالحین باشد.

شجره طیبه صالحین زاویه فکر دانشجویان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامرضا ملک‌علیپور صبح امروز در نخستین نشست دانشجویان بسیجی طرح ولایتی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه نظام آموزشی طرح ولایت و حکمت وسیله‌ای برای از بین بردن خلأهای پرورشی در کشور است، اظهار کرد: از عالی‌ترین و مبنایی‌ترین شاخصه‌های نظام آموزشی در کشور طرح ولایت است.

وی با اشاره به اینکه خداوند انسان را به عنوان اشرف مخلوقات آفریده است، تصریح کرد: خلیفه خدا روی زمین باید نزدیک‌ترین رابطه را با او داشته باشد و برای این نزدیکی باید به دستورات الهی توجه کرده و به آنها عمل کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان، تشکیل حکومت اسلامی را نیازی برای اجرای دستورات الهی دانست و گفت: برای اینکه حکومت اسلامی به وجود بیاید چهار عامل ایجادی و پابرجا نیاز است.

وی یکی از این عوامل را وجود ایدئولوژی و جهان‌بینی دانست و افزود: شناخت ما از جهان اطراف باید درست باشد تا بتوانیم با این شناخت صحیح به تحلیلی درست از جهان اطراف برسیم.

ملک‌علیپور با اشاره به اینکه وجود رهبر یکی از عوامل مورد نیاز تشکیل حکومت اسلامی است، تصریح کرد: اگر رهبری نباشد، ایدئولوژی شکل درست و عملی نمی‌گیرد و بر این اساس ولایت فقیه یک اصل در حکومت اسلامی است.

وی حضور مردم در صحنه و حرکت آنها در رکاب رهبر را عامل ایجاد نظام اسلامی دانست و ضمن اشاره به اهمیت وجود عنصر انقلابی، تصریح کرد: در یک دایره اگر اصل رهبری، توده مردم و ایدئولوژی وجود داشته باشد، عنصر مرکزی آن انقلابی است.

این مسئول بسیج را یک عنصر انقلابی خواند و یادآور شد: عناصر انقلابی افرادی گوش به فرمان رهبر و حلقه واسط بین رهبر، مردم و ایدئولوژی هستند.

وی، سه اصل را عامل موفقیت در هر کار دانست و گفت: ساختار «بسیج»، محتوا «رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری» و عنصر «نیروهای موثر» از عوامل موفقیت در هر کار بسیج هستند.

ملک‌علیپور یکی از روش‌های سازماندهی را آموزش نامید و خاطرنشان کرد: طرح ولایت از عالی‌ترین و مبنایی‌ترین شاخصه‌های نظام آموزشی کشور است.

وی با انتقاد از نظام آموزشی حاکم بر کشور که آموزش را مقدم بر پرورش می‌داند، تصریح کرد: در قرآن کریم نخست بر موضوع پرورش انسان توجه شده و سپس به موضوع آموزش پرداخته شده است.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان نظام طرح ولایت و طرح حکمت را وسیله‌ای برای از بین بردن خلأهای پرورشی در کشور دانست و تصریح کرد: برای اینکه انقلاب اسلامی مقدمه انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) باشد باید کارهای بسیاری انجام داد.

وی از تمام دانشجویان طرح ولایتی خواست تا در حلقه‌های تربیتی صالحین حضوری فعال داشته باشند و یادآور شد: تمام زاویه فکری ما باید بسیج و شجره طیبه صالحین باشد.

ملک‌علیپور با بیان اینکه باید به دنبال آدم‌سازی در تراز انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها بود، تصریح کرد: این راه هزینه‌های مادی و معنوی دارد که باید پرداخت کرد.

وی جامعه‌سازی را نیاز انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: در این راه همه با تمام توان باید دست به کار شویم.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول