اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد گیلان:

دانشجویان وظایف در چشم‌انداز 20 ساله را ترسیم کنند

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان گفت: دانشجویان با شناخت وظایف، نقش خود را در افق 1404 ترسیم کنند.

دانشجویان وظایف در چشم‌انداز 20 ساله را ترسیم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام علی کریمیان عصر امروز در مراسم اردوی توجیهی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالن اجتماعات این دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاه مبدا تمام تحولات است، اظهار کرد: امروزه بستر برای حضور جوانان مومن و انقلابی در عرصه‌های مختلف اجتماعی آماده است و دانشجویان می‌توانند با فراگیری علم و دانش آینده و تحولات نظام در دنیا را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه ورود به دانشگاه برای کار و فعالیت و ایفای نقش در ایران و جهان یک زمینه منحصر به‌ فرد و پاک است، افزود: هنوز بشر بسیاری از مجهولات خود را پاسخ نگفته و بسیاری از مسایلی را که بشر با آن در ارتباط است هنوز کشف نکرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: دانشجویان باید از اکنون سهم وظایف خود برای نقش‌آفرینی‌های آینده کشور را ترسیم کنند.

وی دانشگاه را جایی برای تحقیق، پژوهش، رسیدن به شناخت و مکانی برای پاسخ یافتن به نیازهای بشری دانست و گفت: دانشجویان با شناخت وظایف، نقش خود را در افق 1404 ترسیم کنند.

وی درباره تفاوت فضای آموزش و پروش با فضای دانشگاهی اذعان کرد: دانشگاه دارای فضای دانشجو‌محور است در حالی که فضای حاکم بر آموزش و پرورش فضایی معلم‌محور است و دانشجو در دانشگاه باید خودش به دنبال علم و دانش برود.

کریمیان به پیشرفت‌های ایران اسلامی در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: جوانان ایران با علم‌اندوزی و تحقیق و پژوهش در این پیشرفت نقش مهمی دارند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان الگو شدن ایران در جهان را از آرمان‌های امام راحل و شهدا خواند و گفت: شرط موفقیت در دانشگاه پایبندی به ارزش‌هاست در غیر اینصورت قانون دانشگاه به برخی از افراد اجازه ماندگاری و پیشرفت را نمی‌دهد.

وی با تصریح بر اینکه دانشجو با بهتر آموختن می‌تواند به جامعه خود خدمت کند، افزود: ارتباط با خدا و توکل بر او در کنار فراگیری علم و دانش و پایبندی به اعتقادات انسان را به سر منزل مقصود رهنمون می‌کند زیرا طبق فرموده امام راحل توام شدن علم و ارتباط با خدا موجب روشنایی قلب انسان می‌شود.

کریمیان با اشاره به اینکه دانشجویان شور و انگیزه‌های جوانی خود را با ارتباط با خدا مهار کنند، متذکر شد: دانشجویان می‌توانند برای رسیدن به معنویت و تقویت باورهای دینی خود با بخش‌های فرهنگی دانشگاه ارتباط داشته باشند.

به گزارش فارس، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سال تحصیلی جدید در 117 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف دانشجو دارد.

امسال طبق آخرین آمار 2 هزار و 500 دانشجوی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ثبت نام کردند که شمار دانشجویان این دانشگاه اکنون به بیش از 11 هزار دانشجو رسیده است.

تاکنون تعداد دانش‌آموختگان این دانشگاه 27 هزار و 138 زن و 20 هزار و 333 نفر مرد در مجموع 47 هزار و 471 نفر و تعداد کارکنان 112 نفر زن و 187 مرد و مجموعاً 299 نفر است.

در دانشگاه واحد رشت 229 نفر اعضای هیئت علمی تمام وقت، چهار نفر نیمه وقت و 320 نفر حق‌التدریس در مجموع 453 نفر مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول