اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری

60 درصد مهارت‌ها در محیط کار به دانشجویان لرستانی ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: با استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری، 60 درصد مهارت‌ها در محیط کار به دانشجویان دوره کاردانی علمی کاربردی لرستان ارائه می‌شود.

60 درصد مهارت‌ها در محیط کار به دانشجویان لرستانی ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی لرستان، سعید محمدزاده به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و در جلسه‌ای به همین منظور با حضور روسای مراکز آموزش این دانشگاه در استان لرستان گفت: از آنجا که هیات دولت طرح استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری در دانشگاه را برای مهرماه سال جاری به تصویب رساند، به همین منظور این دانشگاه نسبت به اجرا و استقرار این نظام اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره در تمام دروس علمی و کاربردی بازنگری شده است، تصریح کرد: همچنین در دوره کاردانی نظام آموزش مهارت و فناوری 40 درصد آموزش‌ها به صورت دانش پایه به دانشجویان استان ارایه می‌شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان ابراز امیدواری کرد، با اجرای این نظام آموزشی و مهارتی بتوانیم علاوه بر افزایش کیفیت آموزش‌ها در این نظام جدید، راهگشای بسیاری از مسایل و مشکلات در این حوزه باشیم.

محمدزاده افزود: مهم‌ترین مولفه در تمایز این نظام اجرای آموزش‌ها در محیط کار است که در این آموزش‌ها، دروس کاربینی، کارورزی یک و دو عینیت می‌یابد و تمام پذیرفته‌شدگان از مهرماه سال جاری پس از ثبت نام در نیمسال اول 32 ساعت کاربینی به صورت حضور در محیط کار را خواهند داشت.

وی آشنایی دانشجویان با محیط کار و شرایط واقعی کسب و کار متناظر با رشته تحصیلی را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و اظهار داشت: در این نظام آموزشی دو درس کارورزی 240 ساعت برای دانشجویان پیش بینی شده که درس کاروزی یک پس از پایان نیمسال دوم و درس کارورزی دو نیز پس از پایان تمام دروس اجرا می‌شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: تاکنون بیش از 50 درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در استان جذب بازار کار شده‌اند.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول