اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی:

136 روستای هدف گردشگری آذربایجان‌غربی معرفی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: 136 روستای هدف گردشگری آذربایجان‌غربی به سازمان میراث فرهنگی کشور معرفی می‌شوند.

136 روستای هدف گردشگری آذربایجان‌غربی معرفی می‌شوند

حسین امامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه آذربایجان‌غربی با داشتن 136 روستای گردشگری در سطح ملی از استان‌های شاخص کشور است،‌ اظهار داشت: شرایط شناخته شدن یک روستا به عنوان روستای هدف گردشگری داشتن راه دسترسی مناسب، امکانات زیرساختی، جاذبه‌های توریستی، تاریخی و طبیعی است.

وی افزود: آذربایجان‌غربی 13 روستای هدف گردشگری دارد که مقرر بود 30 روستای دیگر نیز به سازمان معرفی شوند تا این تعداد به 46 روستا برسد.

امامی با بیان اینکه مناطقی قابلیت جذب گردشگر را دارند، با مطالعات امکان‌سنجی برای جذب گردشگر معرفی می‌شوند‌، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان در بحث روستاگردی، در جلسه شورای فنی استان مقرر شد تمام 136 روستای گردشگری معرفی شده توسط فرمانداری‌ها به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور معرفی شوند.

وی با اشاره به وجود 465 روستای هدف گردشگری در کشور، عنوان کرد: براساس تقسیم‌بندی‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور باید به یک‌هزار و 100 روستا برسد که وجود اسناد قابل تملک، دارا بودن پارکینگ، سرویس بهداشتی، محل مناسب برای احداث کمپینگ، زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز و تلفن، دهیاری و شورای روستا در انتخاب روستاها مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ‌آذربایجان‌غربی جزو استان‌های برتر کشور از نظر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است، ادامه داد: استان آذربایجان‌غربی دارای 58 منطقه نمونه گردشگری، 13 مسیر بکر گردشگری است و 200 روستای زیبا برای جذب گردشگری دارد.

وی گفت: با وجود مرزی بودن و زندگی اقوام و ادیان مختلف هنوز باور اینکه توسعه پایدار و عدم وابستگی به اختصاص اعتبار از محل درآمدهای ملی نیازمند جذب گردشگران خارجی است، در بین مسئولان جهت سوق سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی به سمت اجرای طرح‌های گردشگری ایجاد نشده است.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اذعان داشت: کشور ترکیه از طریق همسایگی با آذربایجان‌غربی تقریبا برابر درآمد نفتی ایران از جذب گردشگر درآمدزایی داشته که این امر لزوم هموارسازی راه روستاگردی در ایران و آذربایجان‌غربی برای جذب گردشگر خارجی از طریق این کشور را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول