اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه قائمشهر:

اعتیاد دانش‌آموزان راهنمایی را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه قائمشهر از پایین آمدن سن اعتیاد و مبتلا شدن دانش‌آموزان پایه راهنمایی به بیماری اعتیاد به خانواده‌ها هشدار داد.

اعتیاد دانش‌آموزان راهنمایی را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی رمضانی ظهر امروز در کارگاه آموزشی توانمندسازی والدین دانش‌آموزان در پیشگیری از اعتیاد که با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس واقع در مناطق آلوده به مواد مخدر شهرستان قائمشهر در حال اجراست در مدرسه پروین اعتصامی ترک محله قائمشهر با بیان اینکه امروز مهم‌ترین معضل و مشکل جامعه ما اعتیاد است به نقش محوری خانواده‌ها در شناخت، پیشگیری و درمان اعتیاد تاکید کرد. 

وی با اشاره به حضور فعال و داوطلبانه بسیج در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نقش مدیریت بسیج در دوران جنگ تحمیلی بر همگان ثابت شد، همین موضوع موجب به کارگیری تجربه و مشارکت بسیج و سپاه برای اجرای طرح پیشگیری و درمان اعتیاد در شهرستان قائمشهر شد.

رمضانی افزود: طرح پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد از تابستان سال جاری به صورت پایلوت توسط سپاه و بسیج شهرستان قائمشهر به عنوان تنها شهرستان مازندران در حال اجراست که اگر این تجربه با توفیق همراه شود در همه شهرهای استان اجرایی می‌شود.

فرمانده سپاه قائمشهر در جمع والدین دانش‌آموزان از اجرای سه مرحله در این طرح سخن گفت و افزود: در مرحله نخست که مرحله آگاه سازی و پیشگیری است نقش والدین بسیار چشمگیر و ضروری است، مرحله دوم مقابله با تهیه‌کنندگان و قاچاقچیان و به ویژه مصرف‌کنندگان مواد مخدر است که با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در زمان مقرر  اجرایی می‌شود.

رمضانی مرحله سوم طرح را درمان جامعه هدف «معتادان» ذکر و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان سال جاری  در مساجد و تکایای همه محلات قائمشهر مربیانی اعزام شدند تا به آگاه‌سازی خانواده‌ها و جلب همکاری والدین و افراد درگیر به اجرای کامل طرح بپردازند.

این مسئول با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اذعان کرد: ادامه طرح با توجه به پایین آمدن سن اعتیاد و خطر شیوع اعتیاد در مدارس پایه راهنمایی با برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی والدین در مدارس واقع در مناطق پرخطر و آلوده به مواد مخدر پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: دشمن پشت این سناریوی تلخ نشسته و جامعه هدفش جوانان این مرزو بوم است تا با کشاندن آنان به ورطه اعتیاد به اهداف خویش دست یابد پس اینک زمان هوشیاری خانواده‌ها و آگاه شدن آنان از توطئه‌ها و راه‌های مبارزه با آسیب‌های ناشی از اعتیاد فرزندانشان است تا راه رسیدن دشمن به مقاصد شوم‌شان ویران شود.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول