اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

اجرای 19 مصوبه هیئت دولت در بخش صنعت خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بخش صنعت در سفرهای استانی 34 مصوبه داشته است که تاکنون 19 مصوبه اجرایی شده است.

اجرای 19 مصوبه هیئت دولت در بخش صنعت خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا جمیع ظهر امروز در دیدار با صاحبان صنایع، معادن، تجار و بازرگانان، صاحبان صنوف و صادرکنندگان خراسان جنوبی با اشاره به جمعیت 630 هزار نفری خراسان جنوبی، اظهار داشت: با وجود اینکه مردم این استان یک درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند تنها ارزش افزوده هفت دهم درصدی را در سطح کشور را تولید می‌کنند.
وی ادامه داد: با توجه به هم مرزی خراسان جنوبی با کشور افغانستان می‌توانیم نقش بهتری در توسعه اقتصادی استان داشته باشیم که در حال حاضر نقش استان در تجارت این مرز نسبت به سایر استان‌ها مطلوب نیست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی 355 واحد صنعتی فعال دارد، گفت: از این تعداد 211 واحد طی دولت نهم و دهم ایجاد شده است.
جمیع با بیان اینکه خراسان جنوبی سرشار از معادن غنی است، افزود: وجود 219 معدن مختلف شامل معادن بازالت، منیزیت، انواع سنگ تزیینی، کرومیت از جمله توانایی‌های این استان در بخش معدن است.
وی به صادرات صورت گرفته در سال گذشته از مرز ماهیرود اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته یک هزار و 700 میلیون دلار از طریق گمرک رسمی ماهیرود صادرات صورت گرفته است که این حجم ترانزیت ظرفیت بالای استان در این بخش است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از وجود 18 هزار واحد صنفی در سطح استان خبر داد و گفت: سرانه واحدهای صنفی به سرانه جمعیتی استان 20 است که این رقم در کشور 36 است.
جمیع خواستار ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی بزرگ در استان شد و افزود: با راه اندازی این فروشگاه‌ها می‌توانیم شاهد تحول در بخش اقتصاد استان باشیم.
وی ادامه داد: تا کنون در استان 205 واحد صنفی به صندوق مکانیزه متصل شده‌اند و 6 هزار و 900 واحد نیز به کارت خوان مجهز شده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تعداد طرح‌های مصوب هیات دولت در این مجموعه را 34 طرح عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد 19 طرح انجام شده است، 14 طرح در دست اجرا است و یک طرح نیز انجام شده است.
جمیع در مورد انجام طرح آمایش نیز گفت: در این زمینه 14 طرح مصوب داریم که از این تعداد نیز شش طرح به سیستم بانکی معرفی و سه طرح منجر به عقد قرارداد شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول