اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 155

پورقاسمی: تفکیک نمایش کودک از نوجوان، اتفاق خوب جشنواره است

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش گلاب گفت: تفکیک نمایش بخش کودک از نوجوان یکی از اتفاقات خوب این جشنواره است.

پورقاسمی: تفکیک نمایش کودک از نوجوان، اتفاق خوب جشنواره است

محسن پورقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: نمایش «گلاب» از 10 نمایش شرکت‌کننده در کشور در جشنواره رضوی رتبه نخست را به دست آورده به طوری که تاکنون توانسته هفت جایزه را به خود اختصاص دهد.

وی که سابقه 23 ساله کار نمایشی را دارد، ادامه داد: نمایش گلاب چهاردهمین تجربه نمایشی من است که دارای موضوع معرفتی بوده و موضوعات دینی و مذهبی به طور کامل در آن وارد شده است.

کارگردان نمایش «گلاب» تصریح کرد: نخستین بار است که نمایش مذهبی وارد این چنین جشنواره‌ای شده است گرچه نمایش‌های دیگر این طور نیست که غیر مذهبی باشد اما این نمایش سبک کاملاً مذهبی دارد.

وی تأکید کرد: یک اتفاق خوبی که داشت این که اثرات نمایش‌های دیگر هم می‌توانند وارد این جشنواره شوند امسال برای نخستین‌ بار بخش نوجوان به صورت مجزا وارد شده و نمایش ما هم گروه نوجوان را مخاطب قرار داده است.

پورقاسمی تأکید کرد: تأثیر یک نمایش در بعضی موارد بسیار بالاتر از چیز‌هایی است که روز‌ها برای آن وقت می‌گذاریم و در این نمایش ما شاهد آن هستیم که یک اثر مذهبی وارد جریانی می‌شود و گام به گام به هدفی که می‌خواهیم نزدیک شده و اثرگذاری خود را در مخاطب نشان می‌دهد.

وی در خصوص استفاده از گویش همدانی در این نمایش بیان کرد: در استفاده از گویش همدانی در این نمایش به این هدف رسیدیم که نباید لهجه همدان به فراموشی سپرده شود و نباید استفاده از این گویش طوری باشد که به آن بخندیم.

کارگردان نمایش «گلاب» گفت: این موضوع را در نمایش گلاب شاهد بودیم که تماشاگر با اشتیاق و ذوق از لهجه همدانی استقبال کرده است.

وی ابراز داشت: اگر دقت کنیم می‌بینیم که خود ما این لهجه را از ترس مسخره کردن کمتر به کار می‌بریم و اگر خانواده‌ها این لهجه را در حریم خانوادگی خود آموزش دهند این لهجه هم مانند لهجه ‌استان‌های دیگر عمومیت پیدا می‌کند و به فراموشی سپرده نمی‌شود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول