اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی مازندران خبر داد

احداث نخستین تالار روباز کشتی سنتی در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان مازندران از احداث نخستین تالار روباز لوچو کشتی سنتی مازندران خبر داد.

احداث نخستین تالار روباز کشتی سنتی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان مازندران در دیداری صمیمی با مدیرکل امور روستایی مازندران در استانداری مازندران به موضوع رشد و توسعه ورزش روستائیان اشاره کرد.

رضا بحرگرد رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان مازندران در این نشست گفت: این هیئت تلاش دارد ورزش‌های بومی و  سنتی همچون لوچو و... که روحیه نشاط در جامعه روستایی را بیشتر می‌کند رونق دهد و در این راستا از فضاهای موجود در روستا باید نهایت بهره را برد تا در این مسیر به احیای فرهنگ پهلوانی بومی دست یابیم.

وی درباره فضاسازی بوستان‌های روستایی با مشارکت هیئت برای گسترش ورزش‌های سنتی اعلام آمادگی کرد و بیان داشت: هیئت‌های ما در شهرستان‌های استان از شرق تا غرب درباره گسترش بازی‌های بومی محلی همکاری خود را با شورای ورزشی و دهیاران روستا اعلام می‌کنند.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان مازندران برای احداث نخستین تالار روباز لوچو کشتی سنتی مازندران که به پیشنهاد غلامرضا جعفری سرپرست فدراسیون به صورت مشارکتی اداره شد تقاضای یاری کرد تا این طرح برای موافقت و کار کارشناسی در دستور کار ویژه قرار گیرد.

ذات‌الله زارعی مدیرکل امور روستایی مازندران در استانداری مازندران نیز در این هم‌اندیشی آمادگی و همکاری‌های همه جانبه دستگاه تحت مدیریت‌اش به ویژه احیای ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی در استان که در راستای منویات مقام معظم رهبری است را اعلام داشت و خواستار همکاری بیشتر شد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول