اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار فارس:

مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی دغدغه مسئولان است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار فارس گفت: مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی دغدغه تمام مسئولان استان است.

مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی دغدغه مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن اردکانی بعدازظهر امروز در سمینار آموزشی کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: بیش از 180 هزار واحد مسکونی در سطح استان فارس به مقاوم‌سازی نیاز دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس با بیان اینکه تاکنون بیش از 107 هزار واحد در این استان مقاوم‌سازی شده است، ادامه داد: در سال جاری مقرر شده بیش از 75 هزار واحد دیگر مقاوم‌سازی شوند تا در مقابل بلایای طبیعی با آرامش بهتری مواجه شویم.

وی گفت: مسئولان باید برای مقام‌سازی خانه‌های روستایی از یکدیگر سبقت بگیرند چراکه این موضوع اهمیت بالایی در حفظ جان و مال مردم در مقابل بلایای طبیعی دارد.

اردکانی تصریح کرد: دولت با اعطای وام به روستائیان برای مقام‌سازی خانه‌های روستایی با مشارکت آنها فرآیندی را ایجاد می‌کند تا در مقابل بلایای طبیعی مردم شاهد امنیت و مدیریت حوادث باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس اضافه کرد: تمام دستگاه‌های ذی‌ربط و رسانه‌ها باید در راستای انقلاب مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی همت کنند.

وی با اشاره به اینکه بلایای طبیعی از ابتدای تاریخ اتفاق افتاده و تا انتهای تاریخ نیز رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: بشر باید به جای نگاه انفعالی به حوادث طبیعی شرایطی را فراهم کند تا محل زیستش متناسب با حوادث طبیعی باشد.

اردکانی گفت: هدف ما از برگزاری دوره‌های آموزشی و مانورهای متناوب، ایجاد آمادگی برای رو‌به‌رو شدن با این حوادث است.

وی با اشاره به اینکه وقوع زلزله در کشور و استان فارس، تبدیل به امری طبیعی و روزانه شده است، افزود: باید برای آموزش تمام افراد کشور در راستای کاهش اثرات این حوادث، برنامه‌ریزی گسترده‌ای صورت گیرد.

به گزارش فارس، سمینار آموزشی کاهش اثرات بلایای طبیعی همزمان با آغاز هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی امروز با حضور مسئولان مختلف در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول